Baby bliver hurtigere overstimuleret end før

8. december 2017

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Baby bliver hurtigere overstimuleret end før

Hej Helen

Tak for rigtige gode svar på tidligere spørgsmål 🙂

Jeg er løbet ind i en situation, som jeg gerne vil høre din mening om.

Jeg synes, at vores pige på 12 uger kan være vågen i meget korte intervaller.
For et par uger siden kunne hun holde i ca. 1 1/2-2 timer, før hun blev træt. Men den sidste tid (måske 1-1 1/2 uge) er det, som om hun er blevet total overstimuleret/overtræt allerede efter 30-60 min, så græder hun og ...

Annonce

... er nødt til at blive puttet; hvilket kan være svært med en overtræt baby. Det virker til at være ligemeget, om hun inden har sovet 40 min eller 3 timer.

Skal jeg være bekymret, fordi jeg synes, at udviklingen går baglæns? Og hvis ja, hvor begynder jeg så? Læge? Sundhedsplejerske?

Hun er heller ikke meget for de ting, som hun ellers har syntes var sjovt: kravlegård, ligge på maven...

Håber, du har et godt råd.

Med venlig hilsen
M&J

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Tommelfinger - sutte på

Allerede mens barnet ligger i mors mave under graviditeten, øver det sig i at sutte på finger. Derfor ser man ofte, at nyfødte og småbørn ligger og sutter på deres fingre - det har de også gjort inde i maven.

At sutte på tommelfinger har akkurat samme beroligende effekt som al anden sutten hos spædbørn. Suttebehovet er naturligt og må ikke undertrykkes, da det giver barnet en form for tryghed. Det er dog stadig vigtigt, at barnet får den tryghed og opmærksomhed, som det har...

Læs mere i Babylex

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid velovervejede og medfølende svar. Som førstegangsmor henter jeg megen støtte i din brevkasse.

Mor S - mor til pige på 6 måneder