Brev:
Græder konstant
17. november 2017
Alder:
11 mdr.
Græder konstant
Kære Helen
Så har jeg igen brug for gode råd.
Vi sover, endelig sover vi, både nat og dag. M sover kl 19.30-5.30, kl 9.15-10.30 og eftermiddag kl 14-15.30. Så dette brev handler ikke om søvn.
Nu er udfordringen at min dreng græder, konstant! Både ulykkeligt men også hysterisk..
Som du kan læse i mine tidligere breve har han altid haft svært ved at aktivere sig selv, og er enorm morglad, og sidder helst på min arm alle vågne timer!
Min udfordring er at jeg gerne vil lære ham at lege på gulvet, og at det er et rart sted at være. Vi sætter os sammen på gulvet og allerede her kan “showet” begynde. Han græder som ender i hysterisk gråd, og ligemeget hvad jeg synger, rasler med eller viser ham holder han ikke op. Han vrider sig, kravler hen til mig og rejser sig op, for nærmest at kravle over mig.
Jeg har den seneste tid nægtet at rejse mig op fra gulvet med ham, men bliver siddende på gulvet og trøster ham. Der går ca 30 min med hysterisk gråd, og så finder han ro, nogle gange begynder han at lege, andre gange tænder jeg for fjernsynet som han er glad for...
Min dreng er ikke særlig nysgerrig på verden, kun fra min arm. Selvom jeg åbner skuffer i køkkenet, finder alverdens ting frem som min pung, fjernbetjening, nøgler og tlf har det ingen interesse, han kravler direkte hen til mine ben og vil op.. Skal jeg være bekymret for hans udvikling?
Han kan også godt lege selv, især i weekenden når far er hjemme.. Kan det være en ide at jeg tager væk en hel weekend i håb om at han finder glæden ved at lege selv uden jeg kan forstyrre ham?
Har du nogle gode råd til legetøj som er godt til en 11 mdr baby? Vi har en puttekasse, bolde og bøger som han er glad for..
Al dette påvirker også vuggestuen. Vi er på 3 uges indkøring og han er fortsat ked af det meget af tiden dernede, og så nægter han at spise frokost. Jeg henter ham hver dag kl 12 så han kan komme hjem og spise. Pædagogerne er rigtig søde og siger han nok skal blive glad for stedet. Men mit hjerte bløder over at jeg d.27 starter job og M skal være i vuggestue 7 timer fire dage i ugen! Har du nogle råd til hvordan vi kan hjælpe vores søn til at finde sig bedre tilrette i livet?
Han har været en meget glad og udadvendt dreng. Men nu har et monster spist den dreng og han græder bare HELE DAGEN LANG og det stresser mig.. Far arbejder fortsat meget 6-17 hver dag, så vi er meget alene og det bliver mig der hver dag afl og henter..
Mange hilsner
en stresset mor