Græder konstant

17. november 2017

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Græder konstant

Kære Helen

Så har jeg igen brug for gode råd.

Vi sover, endelig sover vi, både nat og dag. M sover kl 19.30-5.30, kl 9.15-10.30 og eftermiddag kl 14-15.30. Så dette brev handler ikke om søvn.

Nu er udfordringen at min dreng græder, konstant! Både ulykkeligt men også hysterisk..
Som du kan læse i mine tidligere breve har han altid haft svært ved at aktivere sig selv, og er enorm morglad, og sidder helst på min arm alle vågne timer!

Min udfordring er at jeg gerne vil lære ham at lege på gulvet, og at det er et rart sted at være. Vi sætter os sammen på gulvet og allerede her kan “showet” begynde. Han græder som ender i hysterisk gråd, og ligemeget hvad jeg synger, rasler med eller viser ham holder han ikke op. Han vrider sig, kravler hen til mig og rejser sig op, for nærmest at kravle over mig.

Jeg har den seneste tid nægtet at rejse mig op fra gulvet med ham, men bliver siddende på gulvet og trøster ham. Der går ca 30 min med hysterisk gråd, og så finder han ro, nogle gange begynder han at lege, andre gange tænder jeg for fjernsynet som han er glad for...

Min dreng er ikke særlig nysgerrig på verden, kun fra min arm. Selvom jeg åbner skuffer i køkkenet, finder alverdens ting frem som min pung, ...

Annonce

... fjernbetjening, nøgler og tlf har det ingen interesse, han kravler direkte hen til mine ben og vil op.. Skal jeg være bekymret for hans udvikling?

Han kan også godt lege selv, især i weekenden når far er hjemme.. Kan det være en ide at jeg tager væk en hel weekend i håb om at han finder glæden ved at lege selv uden jeg kan forstyrre ham?

Har du nogle gode råd til legetøj som er godt til en 11 mdr baby? Vi har en puttekasse, bolde og bøger som han er glad for..

Al dette påvirker også vuggestuen. Vi er på 3 uges indkøring og han er fortsat ked af det meget af tiden dernede, og så nægter han at spise frokost. Jeg henter ham hver dag kl 12 så han kan komme hjem og spise. Pædagogerne er rigtig søde og siger han nok skal blive glad for stedet. Men mit hjerte bløder over at jeg d.27 starter job og M skal være i vuggestue 7 timer fire dage i ugen! Har du nogle råd til hvordan vi kan hjælpe vores søn til at finde sig bedre tilrette i livet?

Han har været en meget glad og udadvendt dreng. Men nu har et monster spist den dreng og han græder bare HELE DAGEN LANG og det stresser mig.. Far arbejder fortsat meget 6-17 hver dag, så vi er meget alene og det bliver mig der hver dag afl og henter..

Mange hilsner
en stresset mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

16. december 2023 | Diverse | 13 mdr.

1 år og kun 2 tænder

Hej Helen Min søn på 13 måneder har stadig kun 2 tænder. De er de midterste...

Annonce

Viden om børn:

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Laktulose

Laktulose er et middel, som bruges ved hård mave. Hvis du oplever, at dit barn ikke kan komme af med sin afføring, afføringen er knoldet og hård, måske virker dit barn til at have smerter i forbindelse med, at det skal have afføring - så kan læge eller sundhedsplejerske anbefale dig, at du giver dit barn laktulose.

Laktulose drikkes, og kan f.eks. gives til baby på en ske. Laktulose virker ved at binde vand i tarmen og derved blødgøres afføringen, så barnet lettere kan komme af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

TAK for din fantastiske brevkasse! Jeg har overhovedet ikke tal på, hvor mange gange jeg har hentet uvurderlig hjælp ved at læse dine svar på alle mulige problematikker om tør hud, sutteflaske, søvn, afføring, øjenbetændelse osv. osv.

1000, 1000 tak!

Du gør livet nemmere for nybagte forældre og deres afkom. 😊

De bedste hilsner fra
Lise, mor til dejlige Anna på snart 5 mdr.