Brev:
Hysteriske anfald ved spisetid
22. september 2017
Alder:
13 mdr.
Hysteriske anfald ved spisetid
Hej Helen :-)
Min ellers så glade dreng på 13 måneder, er begyndt at få nogle ret voldsomme hysteriske anfald, som forekommer hver dag til morgenmaden og aftensmad. Det er et temprement som vi aldrig har set før, han bliver simpelthen stiktosset, kaster sig bagud i stolen og har sågar en gang imellem slået hovedet ned i bordet.
Jeg har svært ved at finde ud af hvorfor han bliver så gal, og hvordan jeg lige kan hjælpe ham bedst muligt.
Nogle gange starter det allerede når han bliver sat i stolen, andre gange begynder det hvis jeg prøver at lave en ske/gaffel klar, så han selv kan spise, hvilket han plejer at kunne og nyde, men det er en helt umulig opgave for tiden. Også når jeg så vil hjælpe ham med at spise kan han blive tosset :-/ det forekommer uanset om det er en ret jeg ved han elsker eller om det er en ny ret. Nogle dage får han helt maden galt i halsen, fordi han kan stikke ud i et skrig lige efter at have fået en mundfuld.
Det er "heldigvis" kun noget som vi oplever her hjemme, det sker altså ikke når vi er i byen, eller når han er i dagplejen.
Bortset fra den her problematik, så er han en super glad og velfungerende dreng, som siger enkelte ord, kravler og går op af og med alting.
Jeg har prøvet at lade ham være midt i hans anfald, har også prøvet at tage ham op til mig, hvilket næsten gør det værre. Så hvad pokker gør jeg mon galt? :-/
Om et par måneder får vi en lillesøster, så jeg vil rigtig gerne lære at tackle de situationer med ham allerede nu, og hjælpe ham bedst muligt.
Hilsen