Brev:
Konstant utilfreds
15. august 2017
Alder:
8 mdr.
Konstant utilfreds
Kære Helen.
Jeg skriver til dig igen da jeg er ved at være ret bekymret for vores søn.
Som du ved fra mine tidligere breve så har det aldrig rigtig været nemt og vi har været udfordret på alle fronter. Fødslen var hård for os begge: han blev forsøgt med sugekop 3 gange men det endte med akut kejsersnit da han var meget stresset. Vi var indlagt en uge hvor han skreg uafbrudt og amningen kom op at køre. Efterfølgende fik vi konstateret kolik efter flere undersøgelser. Vi har haft ham til kiropraktor, zoneterapi, kranio sakral, fysioterapeut og han har sågar fået lagt dræn i øret. Men intet har hjulpet.
Han har altid være rigtig dårlig til at sove og han aldrig kunne finde ro i som egen krop. Han har altid ville være i bevægelse og vi kan idag ikke putte han uden at vugge ham (det ender med at han skriger uafbrudt hvis vi ikke vugger, også selvom vi har forsøgt at trappe langsomt ned med vugning).
Han kan have op til 25 opvågninger om natten, nogle gange hjælper en beroligende hånd på ham, andre gange skriger han helt vildt og må vugges i en halv time for at falde til ro.
Amningen har til tider været en kamp og nu også med fast føde er det en kamp. Han brokker sig altid når han spiser selvom vi har fulgt diverse råd fra vores sundhedsplejerske men intet har virket. Han er generelt meget utilfreds og har ikke så let til smil som andre børn i hans alder. Han er ekstremt nysgerrig og der skal ske noget nyt hele tiden. Der er ikke noget der er godt nok i ret lang tid af gangen og sådan har det altid været med ham. Hvilket kan være meget opslidende. Motorisk er han rigtig godt med. Han kravler ikke endnu men kryber omkring og så er han god til at gå med en hjælpende hånd.
Han er ekstremt stædig og viljestærk og kan virkelig blive sur hvis han ikke får sin vilje.
Han reagerer ikke altid positivt på kærtegn og nærhed og hader at blive hold eller spændt fast. F.eks. Skriger han altid i autostolen.
Vi har tænkt meget på om han er high need/signal stærk men efter at hvor læst en del om det tror vi det ikke. Han er i hvert fald ikke sensitiv og når vi har været på ferie er han faldet til med det samme.
Jeg ved at hans alder kan være svær men vores problemer har altid været de samme, men jeg føler de bliver mere intense jo ældre han er blevet. Det bekymrer mig at han altid er utilfreds og ikke særlig glad og at der skal ske noget nyt hele tiden. Han virker meget anderledes end de andre babyer i feks mødregrupperne vi er med i. Selvom jeg ved at børn er forskellige så bekymrer det mig. På det seneste er jeg begyndt at spekulere på om der kan være noget psykisk med ham?
Hvad er dine tanker omkring dette?
Kærlig hilsen
En bekymret mor