Mor syg - nærmest forelsket i mor

3. august 2017

Kategori:
Alder:
8 år

Mor syg - nærmest forelsket i mor

Hej Helen.

Vi har en søn på 4 år (30/5/13) og han er ekstrem mor syg. Han har egentlig altid være mor syg og vi har tænkt at det jo nok bliver mindre med tiden. men det er næsten gået den anden vej. Det er kun mig han nærmest vil lytte til og han vil ikke slippe mig, når vi får gæster eller når han skal i børnehave. Der har ellers aldrig været problemer med at aflevere ham om morgenen. (det er mig der afleverer og faren der henter). Her inden for den sidste måneds tid har det været om onsdagen at ...

Annonce

... den er helt galt med afleveringerne, men nu er det noget oftere. Jeg/vi har altid brugt god tid på at aflevere og vi har altid ment at en god aflevering er vigtig.

Men nu går det helt galt. Han har nævnt et par gange at han vil giftes med mig og han ligger og aer mig om morgenen hvis han vågner først (han vågner om natten og kommer selv ind til os i soveværelset - sådan har det været det sidste års tid). Faren er han ligeglad med om morgenen.

Hvad skal vi gøre?

Venlig hilsen
En fortvivlet mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. februar 2024 | Sovevaner | 8 år, 7 mdr.

8-årig kommer ind til mor og far om natten

Kære Helen. Jeg skriver da mig og min mand ønsker at få dobbeltsengen...

21. november 2023 | Udvikling | 7 år, 4 mdr.

Dreng på 7 år, social udvikling

Kære Helen, Vi er forældre til en dejlig dreng på snart 7 et halvt år. Han...

5. oktober 2023 | Opdragelse | 7 år, 4 mdr.

7årig dreng

Hej Helen, Jeg har så mange ting jeg er usikker på, og ved ikke hvor jeg...

Annonce

Viden om børn:

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Jeg vil blot sige dig tusind tak for din hjælp. Min egen sundhedsplejerske synes jeg ikke er til at snakke med, så det er en stor trøst at kunne vende sig til dig og din brede viden. Jeg tror at du kender mig og min søn bedre end hun gør.

Jeg er særlig glad for dine hurtige svar, når jeg ikke har formået at formulere mit problem så jeg har været nød til at spørge igen...

Det er rart at have dig i baghånden og jeg har anbefalet dig til alle de nybagte mødre jeg kender.

Tak!!