Hopper i barnevognen

28. juni 2017

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Hopper i barnevognen

Hej Helen,

Min søn er begyndt at hoppe i barnevognen, det vil sige, han tager sine ben så højt op som muligt og kaster dem ned, så barnevognen bevæger sig. Jeg tror han synes det er sjovt.

Jeg ved ikke om det har forbindelse til at han er ved at lære at kravle.
Men jeg tænker også det virker lidt som "hvis jeg spjætter nok tager hun mig nok op - eller også falder jeg i hvert fald ikke søvn".

Han bliver ikke ked af det (derfor tager jeg ham heller ikke op), men bliver pludselig træt, stopper, ligger roligt ...

Annonce

... i nogle minutter mens han snakker med sig selv (det kan også godt tage 10 minutter) og falder så i søvn (nogle gange skal han lige have sutten igen, som han har mistet i kampens hede).

Men hans hoppen op og ned varer nogle gange 10-15 minutter og virker lidt voldsomt.

Er det noget jeg skal gøre noget ved? Han falder jo i søvn af sig selv alligevel og er ikke ked af det.

Eller er det noget der skal begrænses så det ikke fortsætter og bliver et problem? Hvis, hvordan gør jeg så det?

Med venlig hilsen
Kris

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Mellemmåltider børn

Børn har brug for at få 3-4 mellemmåltider i løbet af dagen. Børn over 1 år bevæger sig ofte meget og mellemmåltiderne sikrer deres energibehov. Derfor skal mellemmåltider også være sunde.

Mellemmåltiderne vil ofte ligge formiddag, eftermiddag, før aftensmaden og som godnatmåltid.

Mellemmåltider kan være:
- Grovbolle f.eks. havregrynsboller, eller grovbrød med lidt frugt
- Rugbrødssnitter med smør, ost, frugt
- Frisk frugt, råkost,...

Læs mere i Babylex

Ekstra væske baby

Børn, der får flaske, kan i visse perioder have behov for at få ekstra væske. Det kan være ved sygdom med feber, eller i særligt varme sommerperioder.

Nogle gange vil barnet vise behov for en ekstra flaske mælk, og det er helt fint. Børn der får flaske skal have lov til at selvregulere deres behov. Men andre gange vil det være fint at tilbyde væsken som vand. De første 4 mdr. skal vandet koges. Derefter kan barnet få vand fra hanen, med mindre man har privat vandboring.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor