Stille når vi er ude på besøg

22. juni 2017

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Stille når vi er ude på besøg

Kære Helen

Tak for dit svar på mit tidligere brev - Nu har jeg dog et andet spørgsmål ang. hans trivsel når vi er ude på besøg.

Jeg har lidt svært ved at fornemme eller læse ham om han er ok hos en "fremmede" og bedsteforældre.

Jeg oplever at han bliver mere stille og lidt tilbageholdende, når vi kommer ud på besøg hos venner eller familie. Der går altid lige en times tid eller to før han er "blødt" op.
Han studerer og smiler til folk og småpludre lidt når han sidder hos mig. Og jeg har aldrig oplevet at han er blevet ked af at blive holdet af nogen, kun hvis han er blevet forskrækket af en høj lyd. Men han bliver ofte stille, når han bliver holdt af både bedsteforældre og venner.

Kan jeg gå ud fra, at han vil sige fra, hvis han ikke var ok?
Eller er der ...

Annonce

... nogen børn som bliver stille og ikke højlydt siger fra, hvis de er lidt utrygge i en fremmede favn?

Derudover når vi kommer på besøg hos bedsteforældrene, har de det med, at overfalde autostolen og stå med hovedet helt nede i den, både når vi ankommer og når vi skal gå igen.
Der bliver hoppet, danset, sunget og sagt mærkelige lyde for at få ham til at smile og de flytter deres hoveder for, at få hans øjenkontakt.

En sjælden gang i mellem smiler han af det, andre gange kigger han bare lidt på det, hvor han ind imellem kigger på mig eller min kæreste.

Han bliver ikke ked af det, hverken under eller efter al opmærksomheden, men virker heller ikke specielt interesseret. Tænker alligevel det er lidt for intenst? Eller går der pylder-mor i den? :)

Med venlig hilsen
A

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alt din støtte og hjælp indtil nu. Igennem dig har jeg lært at have tillid til mine beslutninger og oser ud af tryghedsposen til min dreng og dette med god samvittighed!!!

Ingen tvivl om at du altid skal være min sundhedsplejerske :-)

Kærlig hilsen
P, mor til dreng på 15 måneder.