Brev:
Stille når vi er ude på besøg
22. juni 2017
Alder:
5 mdr.
Stille når vi er ude på besøg
Kære Helen
Tak for dit svar på mit tidligere brev - Nu har jeg dog et andet spørgsmål ang. hans trivsel når vi er ude på besøg.
Jeg har lidt svært ved at fornemme eller læse ham om han er ok hos en "fremmede" og bedsteforældre.
Jeg oplever at han bliver mere stille og lidt tilbageholdende, når vi kommer ud på besøg hos venner eller familie. Der går altid lige en times tid eller to før han er "blødt" op.
Han studerer og smiler til folk og småpludre lidt når han sidder hos mig. Og jeg har aldrig oplevet at han er blevet ked af at blive holdet af nogen, kun hvis han er blevet forskrækket af en høj lyd. Men han bliver ofte stille, når han bliver holdt af både bedsteforældre og venner.
Kan jeg gå ud fra, at han vil sige fra, hvis han ikke var ok?
Eller er der nogen børn som bliver stille og ikke højlydt siger fra, hvis de er lidt utrygge i en fremmede favn?
Derudover når vi kommer på besøg hos bedsteforældrene, har de det med, at overfalde autostolen og stå med hovedet helt nede i den, både når vi ankommer og når vi skal gå igen.
Der bliver hoppet, danset, sunget og sagt mærkelige lyde for at få ham til at smile og de flytter deres hoveder for, at få hans øjenkontakt.
En sjælden gang i mellem smiler han af det, andre gange kigger han bare lidt på det, hvor han ind imellem kigger på mig eller min kæreste.
Han bliver ikke ked af det, hverken under eller efter al opmærksomheden, men virker heller ikke specielt interesseret. Tænker alligevel det er lidt for intenst? Eller går der pylder-mor i den? :)
Med venlig hilsen
A