Brev:
Spørgsmål om sprog
14. juni 2017
Alder:
19 mdr.
Spørgsmål om sprog
Kære Helen
Jeg har nogle bekymringer i forhold til min drengs sprog.
Han har alle dage været et barn der har virket sur, med det samme hans sprog udviklede sig, blev han den gladeste og mest udadvendte dreng jeg længe har mødt.
Vi får hele tiden at vide af andre forældre, dagpleje, pædagoger og læger at han har et utrolig godt sprog i forhold til sin alder. I en alder af 15 mdr kunne han sige omkring 100 ord. ...
...
Nu begynder jeg både at blive bekymret for om han er unormal, og ligeledes for hvordan jeg kan forsætte med at støtte ham i han sproglige udvikling. Han er begyndt at stamme en del midt i sætninger, når han virkelig har en god historie på hjertet. Vi giver ham masse af rum og tid til at få det ud, og beder også andre voksne han er i kontakt med, til at gøre det samme.
Er det den rigtig måde at gøre det på?
Sams Mor