Langvarig øjenkontakt

15. maj 2017

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Langvarig øjenkontakt

Kære dig.

Vil gerne sige tak for at du har skabt et frirum for et sted jeg kan stille mærkelige spørgsmål.

Har en dreng som får utrolig meget ros alle vejne for at være god og nem. Hvilket han også er.

Alligevel er jeg forsat bekymret forbi jeg syntes han øjne er svære at fange for mig. Jeg kan sagens periodevis have lang og god øjenkontakt med ham, og får også både smil og grin af ham.

Men syntes stadig hans øjne søger meget væk fra mig, til ting rundt omkring.
Jeg kan nogengange have gået og kæmpet timer for ...

Annonce

... langvarig øjenkontakt, også kommer min mor ind af døren, og får det med det samme.
Er det normalt.?..

Er ikke i tvivl om han er tryg ved mig, og kan sagens både trøste og få ham til at falde i søvn i mine arme. Men bekymre mig bare stadig om øjenkontakten. Ingen ser hvad jeg ser og syntes alle jeg er lidt pjattet.

Min mor siger ofte at han følger mig med øjnene når de f.eks sidder sammen, men jeg ser det bare ikke når jeg går alene med ham.

Vi har ingen anmærkninger fået, hverken fra spl. Eller sundhedsplejersken.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Fennikel, Fennikelte og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan du give børn rigtig mange forskellige slags grøntsager. Vær dog opmærksom på bl.a. fennikel, som indeholder nitrat, og som derfor ikke bør udgøre mere end 1/10 af portionen. Alternativt bør det kun gives med 14 dages mellemrum.

Nitrat omdannes let til nitrit. Nitrit i stor mængde giver opkastninger og blåfavning af huden, fordi det reagerer med blodets hæmoglobin, så det ikke kan binde sig og transportere ilt rundt i kroppen.

Det anbefales...

Læs mere i Babylex

Natamning

Mælkeproduktionen sker også om natten, og i den første tid efter fødslen er det en rigtig god idé at amme om natten. Faktisk er natamning med til at holde din mælkeproduktion igang, fordi du om natten producerer mere af det mælkestimulerende hormon.

De fleste børn vil i de første måneder have behov for amning om natten, og det er først efter 6 mdr.s alderen, at de fleste børn ernæringsmæssigt ikke længere behøver mælk midt nat. I 6 mdr.s alderen vil barnet kunne spise skemad om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk hjemmeside. Hvem er det egentlig udover dig som besvarer alle disse spørgsmål på denne side. For du kan da umuligt besvare dem alle ...

Tak for fantastiske guldkorn.

Mor til Mathias knap 8 måneder