Brev:
Faresignaler - motorisk udvikling
30. marts 2017
Alder:
5 mdr.
Faresignaler - motorisk udvikling
Hej Helen
Jeg har lige læst en artikel om "faresignaler" ift babyers motoriske udvikling. Jeg har et par spørgsmål.
Vores søn på nu 5,5 måneder er stadig ikke glad for at ligge på maven. Han strækker ikke sine arme endnu. Han kan rulle fint fra mave til ryg - godt hjulpet af motivationen for at komme væk fra maven;) Han kan også med ganske lidt hjælpe rulle fra ryg til mave. Men hvor stort et problem er det, at han ikke vil ligge på maven?
Han har stadig gummiben, når vi holder ham oprejst. Dvs han er slet ikke i gang med at hoppe osv.
Begge disse punkter står fremført som "faresignaler", og som noget, han burde kunne nu - så nu er jeg da lidt bekymret...
Hvad er konsekvensen/risikoen ved, at børn er lidt bagud motorisk? Er det tegn på noget alvorligt? Eller blot generelle milepæle, som visse børn afviger fra, uden at det i et større billede betyder noget?
Vi stimulerer ham med alle de lege, du og andre foreslår.
Han er glad og meget opmærksom, pludrer rigtig meget, sidder næsten selv.
På forhånd tak.