Brev:
Skyder ryg og er svær at tilfredsstille
28. marts 2017
Alder:
6 mdr.
Skyder ryg og er svær at tilfredsstille
Hej Helen.
Tak for brugbart svar vedr. mad- og putterutiner :) Tror du redder en masse mødre (især førstegangs som mig) fra en frygtelig masse bekymringer!
I forlængelse af dit svar kan jeg oplyse, at hun nu ikke rører flasken med mindre hun ligger på ryggen på sofaen eller i barnevognen - kun om natten og tidlig morgen kan vi give hende den uden brok. Hun får i gennemsnit kun 1/2 til 2/3 af hvad hun skal have (vejer 8kg) - jeg har også forsøgt mig med flaske før skemaden, med det har ingen effekt. Er det aldersvarende at de bliver lidt trodsig fsv. angår maden, eller er der noget jeg kan/skal gøre? Og hvor længe må dette stå på?
Derudover har jeg et spørgsmål vedr. hendes udvikling:
Hun har ved SP-besøgene altid kunne hvad hun skulle og mere til, og har altid været meget aktiv og observerende/nysgerrig. Hun bruger det meste af sin vågne tid på maven eller hos mig når vi hænger på hovedet, slår kolbøtter el. lign. Jeg lokker hende dog også til at ligge lidt på ryggen, men vi synger og bevæger kroppen (hjulene på bussen mv.).
Men, hun er begyndt at skyde ryg/(skyde maven frem) når hun ligger på ryggen eller sidder i højstolen, ofte 4-5 gange lige i rap.... Derudover læner hun sig meget fremover når hun sidder hos os, og til siden med hovedet hvilende på skulderen når hun sidder i højstolen.
Er det noget jeg skal bekymre mig om? Og er der noget jeg kan gøre? (hun kan ikke sidde uden hjælp pt.).
Når man har et barn der "lærer" den fysiske udvikling på 2-3 dage og altid har været meget glad og livlig, er det svært at opleve at det nærmest står stille (med fx krybetræningen) og at hun ikke rigtig gider mine forsøg på at få hende til at grine eller spjætte med hele kroppen i begejstring som førhen :( Så vil bestemt give dig ret i at 6 mdrs alderen er en lidt svær tid.
På forhånd tak.
Den lykkelige hønemor