Brev:
Vil ikke ligge på maven - 8 mdr.
16. marts 2017
Alder:
8 mdr.
Vil ikke ligge på maven - 8 mdr.
Kære Helen
Vores dreng er lige blevet 8 mdr. Han er en rigtig tilpas dreng som er meget nem.
Han sover formiddagslur og eftermiddagslur og kommer i seng ca. Kl. 20 om aftenen og sover så til 6-7 tiden. Han bliver ammet 3-4 gange i døgnet. Han bliver ammet når han vågner om morgenen og får havregrød til morgenmad. Han har fået øllebrød til frokost og nu er vi ved, at prøve med lidt rugbrød. Til aftens får han kartofler, kød, fisk og forskellige slags moset grøntsager. Han nyder en køretur i barnevogn hvor han siddet op og nyder sit legetøj.
Han har siddet uden støtte længe og tager selv fra hvis han er ved at vælte. Han kan også række sig fremad efter legetøj og rette ryggen igen. Han kan altså sidde og så kan han rulle rundt. Det med at rulle rundt er dog ikke hans store favorit. Problemet er, at han bare ikke vil ligge på maven. Jeg prøver og prøver. Han gider max 10 minutter. Jeg prøver med legetøj og jeg ligger mig selv på maven, men han bliver virkelig ked af det.
Han vil heller ikke ligge på ryggen men op og sidde kun. Jeg tænker også det er derfor han ikke kan kravle. Han kan heller ikke selv sætte sig op eller rejse sig op ad ting endnu. Vores datter var helt vild med at ligge på maven og hun var meget hurtig motorisk. Hvis han ligger på maven, så triller han gerne om på ryggen.
Jeg tænker om du har en idé til hvordan det kan blive bedre? Eller om jeg måske kan styrke ham på en måde? Hvis jeg holder ved ham støtter han fint på benene. Han virker bare ikke stærk nok til at komme op i kravlestilling.
Med venlig hilsen
Line