Udvikling mm.

14. februar 2017

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Udvikling mm.

Kære Helen

Synes godt nok lillesøster og de andre babyer i min mødregruppe er meget uforudsigelige for tiden. Sker der meget udviklingsmæssigt lige nu?

Lillesøster er en stor pige. Hun kan ikke trille og kravler heller ikke. Hun kan sidde og så er hun lige begyndt på at dreje om sin egen akse når hun ligger på maven (hvilket hun ikke er glad for at gøre). Hun kan skubbe sig bagud men ikke trække sig fremad og kommer slet ikke op på knæ. Vi har alverdens hjælpemidler, knæbeskyttere mm. men det hjælper ikke. Så hun er ikke så motorisk. Jeg ved det kommer men bør jeg gøre mere?

Hun får stadig kun tre rigtige måltider om dagen. Morgen, frokost og aften men der spiser hun også godt. En hel portion havregrød, og et helt glas babymad. Hun vil som tidligere skrevet ikke rigtig have vores mad eller bolle/rugbrød. Får kun nogen få hapser i hende.

Jeg har stadig ikke fået droppet formiddagsflasken men det vil jeg gerne. Forsøger hun at tilbyde hende lidt bolle og frugtmos om formiddagen og så ...

Annonce

... har jeg sat flasken med til 130 ml. Men hun spiser altså flasken. Hun vil ikke rigtig have stykker af bolle og får måske 2 stk. i hende og så ryster hun på hovedet. Derudover får hun måske 5 skeer frugtmos. Kan jeg godt fjerne flasken når hun ikke rigtig spiser noget i stedet?

Nogen nætter sover hun uden at få en flaske og andre vågner hun og får flaske og tidspunktet varierer meget. Så hvis hun har sovet uden flaske og ikke vil have formiddagsmad så får hun kun morgenmad inden formiddagslur.

Som hendes rytme er nu sover hun bedst formiddag, måske 1,5 t og næste lur ligger først ved 14.45-15 og der får hun flaske inden. Hvis vi er heldige sover hun 1,5 t der også og så bliver flasken inden ligesom hendes eftermiddagsmad, da hun så først får aftensmad kl. 17.45 og aftenflaske kl. 19.20. Jeg kan ikke rykke aftensmaden for at give eftermiddagsmad fx. kl. 16.30 for så vil hun ikke have min aftenflaske.

Synes ikke rigtig jeg kan få flere måltider ind.

Håber du kan finde rundt i min lange mail.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Amning og medicin

Når du spiser og drikker, så går det du indtager via din blodbane over i mælken og vil således blive overført til dit barn. Derfor er det meget vigtigt at du taler med din læge, hvis du har behov for at tage medicin, når du ammer dit barn.

Der kan være mange grunde til at man får medicin, når man ammer. Der kan være behov for smertestillende, der kan være behov for antidepressiv medicin, antibiotika og mange andre ting og der findes næsten altid præparater, som kan tages selvom...

Læs mere i Babylex

Proprioceptive sans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Den proprioceptive sans kaldes også muskel-ledsansen, stillingssansen og den kinæstetiske/bevægelsessans. Denne sans er kroppens evne til at opfatte bevægelse, muskelkraft, kropsstilling, og det sker ved hjælp af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når man læser din brevkasse får man indtryk af at mødre har lettere ved at betro sig til dig via brevkassen, samt at du ligesom kan noget i forhold til at "ramme" plet i forhold til, hvad det er folk har behov for.

For mit vedkommende har dine svar kunne give mig noget andet og mere værdifuldt i forhold til min rolle som mor som mine egne sundhedsplejersker (jeg har haft en 4 - 5 stykker) ikke har kunne give mig.

Tak fra en taknemmelig mor