Brev:
Udvikling mm.
14. februar 2017
Alder:
8 mdr.
Udvikling mm.
Kære Helen
Synes godt nok lillesøster og de andre babyer i min mødregruppe er meget uforudsigelige for tiden. Sker der meget udviklingsmæssigt lige nu?
Lillesøster er en stor pige. Hun kan ikke trille og kravler heller ikke. Hun kan sidde og så er hun lige begyndt på at dreje om sin egen akse når hun ligger på maven (hvilket hun ikke er glad for at gøre). Hun kan skubbe sig bagud men ikke trække sig fremad og kommer slet ikke op på knæ. Vi har alverdens hjælpemidler, knæbeskyttere mm. men det hjælper ikke. Så hun er ikke så motorisk. Jeg ved det kommer men bør jeg gøre mere?
Hun får stadig kun tre rigtige måltider om dagen. Morgen, frokost og aften men der spiser hun også godt. En hel portion havregrød, og et helt glas babymad. Hun vil som tidligere skrevet ikke rigtig have vores mad eller bolle/rugbrød. Får kun nogen få hapser i hende.
Jeg har stadig ikke fået droppet formiddagsflasken men det vil jeg gerne. Forsøger hun at tilbyde hende lidt bolle og frugtmos om formiddagen og så har jeg sat flasken med til 130 ml. Men hun spiser altså flasken. Hun vil ikke rigtig have stykker af bolle og får måske 2 stk. i hende og så ryster hun på hovedet. Derudover får hun måske 5 skeer frugtmos. Kan jeg godt fjerne flasken når hun ikke rigtig spiser noget i stedet?
Nogen nætter sover hun uden at få en flaske og andre vågner hun og får flaske og tidspunktet varierer meget. Så hvis hun har sovet uden flaske og ikke vil have formiddagsmad så får hun kun morgenmad inden formiddagslur.
Som hendes rytme er nu sover hun bedst formiddag, måske 1,5 t og næste lur ligger først ved 14.45-15 og der får hun flaske inden. Hvis vi er heldige sover hun 1,5 t der også og så bliver flasken inden ligesom hendes eftermiddagsmad, da hun så først får aftensmad kl. 17.45 og aftenflaske kl. 19.20. Jeg kan ikke rykke aftensmaden for at give eftermiddagsmad fx. kl. 16.30 for så vil hun ikke have min aftenflaske.
Synes ikke rigtig jeg kan få flere måltider ind.
Håber du kan finde rundt i min lange mail.