Brev:
Flat baghoved
10. februar 2017
Alder:
4 mdr.
Flat baghoved
Kære Helen.
Vores datter på 4,5 måned har fået flat baghoved hvilket vi selvfølgelig er kede af. Hun har altid ligget på maven hver dag, men kan max 2-3 min.af gangen, så bliver hun sur. Det bliver dog bedre og bedre.
Hun syntes til gengæld det er hyggeligste at ligge og lege på ryggen på sit legetæppe, hvilket jeg nærmest ikke føler hun må længere? Kan vi stadig nå og ændre hendes hovedform?
Er for nyligt begyndt og ligge hende på siden om aftenen i sengen og det går egentlig okay, det går hun med til, stabler hende med lidt puder så hun ikke tilder om på maven. Men "problemet" er hun sover gerne 7-8timer i streg hvilket jeg jo så også nyder, så står ikke lige op for at vende hende på den anden side, men det burde jeg måske?
Tænker i hvert fald det er for længe hun ligger på den samme side en hel nat, det ville jeg ikke selv bryde mig om, tror hele min ene side ville sove.
Så det jeg har gjort er jeg har fjernet puden i ryggen når jeg selv går i seng så hun har mulighed for at trille tilbage på ryggen. Hun ligger altså ca.halvanden time på siden hver aften.
Med venlig hilsen
Katrine