Flat baghoved

10. februar 2017

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Flat baghoved

Kære Helen.

Vores datter på 4,5 måned har fået flat baghoved hvilket vi selvfølgelig er kede af. Hun har altid ligget på maven hver dag, men kan max 2-3 min.af gangen, så bliver hun sur. Det bliver dog bedre og bedre.

Hun syntes til gengæld det er hyggeligste at ligge og lege på ryggen på sit legetæppe, hvilket jeg nærmest ikke føler hun må længere? Kan vi stadig nå og ændre hendes hovedform?

Er for nyligt begyndt og ligge hende på siden om aftenen i sengen og det går egentlig okay, det går hun med til, stabler hende med lidt puder så hun ikke ...

Annonce

... tilder om på maven. Men "problemet" er hun sover gerne 7-8timer i streg hvilket jeg jo så også nyder, så står ikke lige op for at vende hende på den anden side, men det burde jeg måske?

Tænker i hvert fald det er for længe hun ligger på den samme side en hel nat, det ville jeg ikke selv bryde mig om, tror hele min ene side ville sove.

Så det jeg har gjort er jeg har fjernet puden i ryggen når jeg selv går i seng så hun har mulighed for at trille tilbage på ryggen. Hun ligger altså ca.halvanden time på siden hver aften.

Med venlig hilsen
Katrine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Hår - babys hårpragt

Nogle børn fødes med stor hårpragt og andre kun med små dun. Håret kan variere både i tykkelse, længde og farve.

Selvom barnet fødes med meget hår, er der ingen garanti for, at håret bliver på hovedet. De fleste børn vil i 3-4 mdr´s alderen miste meget af deres hår, både fordi de ligger meget ned, men også fordi de hår, som er udviklet, da barnet lå i moderens mave, ofte tabes på en gang.

De nye hår, som vokser frem, er ofte tynde og fine i forhold til det hår, som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej

Så er Viggas mor på banen igen og sidder her med smil på læben og tænker over at du fik ret igen..... du har en fantastisk brevkasse og jeg ville være helt lost uden den :))

Tak for en dejlig brevkasse og undskyld jeg ikke kan gøre mine breve kortere :))

Med venlig hilsen
Viggas mor