Brev:
Hyggelæsning
27. juni 2015
Alder:
9 mdr.
Hyggelæsning
Hej Helen.
Jeg har hørt, at man skal hjælpe sit barn med at udvikle sig på de områder, de ikke naturligt selv interesserer sig for, da de naturligt vil blive bedre til de ting de synes er sjove og spændende at gøre.
Jeg har en utrolig dejlig og aktiv dreng, der er rigtig glad og meget gerne vil kravle rundt og udforske verden. Det sætter så også lidt en stopper for, at man kan sidde og hyggelæse sammen, for det har han slet ikke tålmodighed til - der skal ske noget hele tiden. Det er jo rigtig dejligt, men 1. jeg havde sådan glædet mig til de der aftenshyggelæse øjeblikke sammen og 2. dit nyhedsbrev for nogle måneder siden understregede den vigtighed, det er at læse sammen.
Hvordan kan jeg få ham til at sidde stille og roligt sammen med mig eller hans far og kigge i bøger? Vi har pegebøger med sjove overflader, det hjælper lidt, men hans opmærksomhed kan måske række til 1-2 minutters læsning MAKS!
På forhånd tak :)