Hyggelæsning

27. juni 2015

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Hyggelæsning

Hej Helen.

Jeg har hørt, at man skal hjælpe sit barn med at udvikle sig på de områder, de ikke naturligt selv interesserer sig for, da de naturligt vil blive bedre til de ting de synes er sjove og spændende at gøre.

Jeg har en utrolig dejlig og aktiv dreng, der er rigtig glad og meget gerne vil kravle rundt og udforske verden. Det sætter så også lidt en stopper for, at man kan sidde og hyggelæse sammen, for det har han slet ikke tålmodighed til - der skal ske ...

Annonce

... noget hele tiden. Det er jo rigtig dejligt, men 1. jeg havde sådan glædet mig til de der aftenshyggelæse øjeblikke sammen og 2. dit nyhedsbrev for nogle måneder siden understregede den vigtighed, det er at læse sammen.

Hvordan kan jeg få ham til at sidde stille og roligt sammen med mig eller hans far og kigge i bøger? Vi har pegebøger med sjove overflader, det hjælper lidt, men hans opmærksomhed kan måske række til 1-2 minutters læsning MAKS!

På forhånd tak :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Tun og børn

Har du børn mellem 0 og 14 år, er det vigtigt, at du serverer masser af forskellig fisk for dem – men nye beregninger viser, at børn under 3 år bør få andre typer fisk end tunbøffer og udskæringer fra andre store rovfisk samt dåsetun.

Problemet med tunbøffer og andre store rovfisk er, at selv ved indtag af en lille mængde, kan barnet få kviksølv i en mængde, der kan skade barnets udvikling.

Alle børn op til 14-års alderen bør styre uden om tunbøffer og andre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.

Mor til dreng knap 6 uger