Brev:
Utrøstelig når fremmede taler til hende
16. juni 2015
Alder:
7 mdr.
Utrøstelig når fremmede taler til hende
Kære Helen.
Jeg skrev til dig for lidt tid siden angående, at vores datter er bange
for fremmede.
Hun er nu 7,5 mdr. Og jeg synes det bliver værre og værre og det bekymre mig en del. Ligefra hun var helt lille har andre fået lov til, at holde hende og sidde med hende. Det begyndte faktisk da hun blev omkring 6 mdr. Før det kunne fremmede sagtens tale til hende og det er faktisk sådan, at vi ikke kan have hende med til store familie sammenkomster fordi hun simpelthen græder og græder og ikke kan trøstes, så jeg ved ikke hvad jeg skal stille op.
Det er sådan, at hvis fremmede går hen til hende eller taler til hende, så græder hun også hvis hun ser nogle fra familien, som hun ikke ser så tit. Det er virkelig sådan hun er utrøstelig.
Hun begynder i dagpleje 10. August hvor hun så er lidt over 9 mdr. I går skulle vi så besøge dagplejen, men allerede da dagplejemoren sagde Hej så græd hun. Det var mere end ellers måske også fordi hun blev vækket under eftermiddagsluren. Hun græd og græd og først efter 30 minutter måtte hun lige ae hendes kind. Jeg er sikker på hun nok skal vende sig til dagplejen, men jeg er bange for om hun vil græde sådan når de tager i legestue eller på udflugt. Det går mig rigtig meget på.
Hun er en rigtig glad pige, når vi er sammen med dem som hun er tryg ved og alle dem som hun er tryg ved, kan putte hende, made hende osv.
Hun spiser så fint hele dagen og sover fra Kl. 21 og vågner først Kl. 6 igen. Vi kan bare ligge hende i seng og så falder hun i søvn selv og er ellers så nem og tilfreds.
Jeg håber meget du har et råd til os, fordi det gør sådan at vi ikke deltager i nogen ting fordi det gør så ondt, når hun græder sådan. Og jeg er så bange for at vi har gjort noget galt siden hun har det sådan.
Med venlig hilsen
Maries mor