8 mdr baby meget træt?

10. juni 2015

Kategori:
Alder:
8 mdr.

8 mdr baby meget træt?

Kære Helen,

Først tak for hjælpen sidst, og de fine råd ang. spisning. Det går heldigvis bedre nu, og har fået skabt en rytme, men sidder stadigt med lidt spørgsmål.

Min datter virker konstant træt, når hun skal spise. Hun gnider øjne fra få minutter efter vi starter måltidet til hun er nede og lege. Som regel sætter jeg hende til at spise lige når hun er vågnet fra en lur, hvorfor hun ikke burde være træt.

Hun spiser nu rigtigt fint til de fleste måltider, dog gnider hun øjne med det samme, vi går i gang. Hun spiser stadig forholdsvis ...

Annonce

... små bidder, da hun stadigt har lidt let til opkast pga mad i den gale hals. Jeg tænker om hun koncenterer sig så meget at det udmatter hende at spise. Værst er det når hun spiser bondebrød, der får jeg maks 10 små bidder i hende før at hun ikke vil mere. Hun har kun fået to tænder, og har ikke lært at spise pasta eller rejer endnu. Jeg ved at vores intro til mad har løbet over 4 mdr nu, hvor vi haft stoppet flere gange, men hvor hurtigt kan vi forvente at hun kan indhente det mundmotoriske?

På forhånd mange tak!

Mange hilsner,

Bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Vugge - vugning, bevægelse

At blive vugget, vippet og bevæget er med til at stimulere det lille barns vestibulærsans, også kaldet labyrintsans. Denne sans udvikles tidligt i graviditeten, og det ufødte barn får stimuleret denne sans, når moderen bevæger sig rundt. Når den gravide mor går omkring, så bliver barnet naturligt vugget og bevæget i livmoderen.

Det indre øre består af to dele: Balanceorganet og sneglen (Cochlea). Disse to dele kaldes med en fællesbetegnelse for labyrinten. Balanceorganet består...

Læs mere i Babylex

Ammestillinger

Prøv dig frem med forskellige ammestillinger. Du kommer til at bruge mange timer på at amme og derfor er det vigtigt, at du gør dig det så behageligt som muligt.

Det er godt, hvis du kan hvile dig samtidig med at du ammer barnet og det er vigtigt, at du slapper af og ikke spænder i kroppen, hvis mælken skal løbe frit.

Sørg for god støtte til ryg og arme, når du sidder op, så du ikke får spændinger i skuldrene. Sid i en god stol, brug evt. puder i forskellige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for din hjælp til ammestop. Jeg har i denne uge endelig lagt amningen på hylden, og lillepigen har ikke sagt et kvæk. Hun falder så pænt i søvn, imens jeg synger for hende. Hun er så dygtig, og jeg er glad for, at det har været så let. Der er selvfølgelig stadig mælk i mine bryster, men de er ikke spændte. Så tusind tak for dine råd...

Hilsen en mor, der gerne ville gøre ammestop så let som muligt for både mor og barn.