Brev:
Græder stadig ved afsked i dagplejen
1. juni 2012
Alder:
12 mdr.
Græder stadig ved afsked i dagplejen
Kære Helen
Vores lille søn er nu et år og har været hos dagplejemor i fire måneder - afbrudt et par gange af udlandsrejse og sygdom. Det er en fantastisk dagplejemor, som jeg vist har fortalt. Hun har mange års erfaring, er kærlig, rolig og stabil. Vores søn virker til at være glad og tryg ved hende og hun fortæller næsten altid at han har haft en god dag, når jeg henter ham. Og endelig falder han nu også i søvn i barnevognen, stille og roligt.
Men han græder hver dag når jeg afleverer ham. Sommetider bare et par sekunder, andre gange kan jeg høre at det varer et halvt til et helt minut. Jeg er som sagt 100% tryg ved dagplejeren og har det selv godt med at aflevere ham, så jeg synes det er underligt at han fortsat græder når jeg går.
Vi har også prøvet at give ham sutteklud og bamse når jeg går, men det gør ingen forskel. Han er meget morsyg, og derhjemme hænger han faktisk på mig hele tiden - samtidig med at han også udforsker og griber fat i alt... Han vil helst være i nærheden af mig når vi begge er der.
Jeg ammer fortsat og vil gerne fortsætte til efter sommerferien. Jeg har hørt at det måske også kan forklare den tætte morknytning. Men at han stadig græder... det skærer mig i hjertet at høre, for han lyder virkelig til at være ulykkelig dér om morgenen, når jeg går.
Tak for dit svar!