Græder stadig ved afsked i dagplejen

1. juni 2012

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Græder stadig ved afsked i dagplejen

Kære Helen

Vores lille søn er nu et år og har været hos dagplejemor i fire måneder - afbrudt et par gange af udlandsrejse og sygdom. Det er en fantastisk dagplejemor, som jeg vist har fortalt. Hun har mange års erfaring, er kærlig, rolig og stabil. Vores søn virker til at være glad og tryg ved hende og hun fortæller næsten altid at han har haft en god dag, når jeg henter ham. Og endelig falder han nu også i søvn i barnevognen, stille og roligt.

Men han græder hver dag når jeg afleverer ham. Sommetider bare et par sekunder, andre gange kan jeg høre at det varer et halvt til et helt minut. Jeg er som sagt 100% tryg ved dagplejeren og har det selv ...

Annonce

... godt med at aflevere ham, så jeg synes det er underligt at han fortsat græder når jeg går.

Vi har også prøvet at give ham sutteklud og bamse når jeg går, men det gør ingen forskel. Han er meget morsyg, og derhjemme hænger han faktisk på mig hele tiden - samtidig med at han også udforsker og griber fat i alt... Han vil helst være i nærheden af mig når vi begge er der.

Jeg ammer fortsat og vil gerne fortsætte til efter sommerferien. Jeg har hørt at det måske også kan forklare den tætte morknytning. Men at han stadig græder... det skærer mig i hjertet at høre, for han lyder virkelig til at være ulykkelig dér om morgenen, når jeg går.

Tak for dit svar!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Fladt baghoved

Da små børns kranieknogler er bløde og ikke helt sammenvoksede, kan de tage facon efter, hvordan barnet lejres. Det kan give barnet en flad eller skæv hovedfacon, - dette kaldes lejringsbetinget skævhed af kraniet.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at børn altid lejres på ryggen, når de skal sove, fordi dette mindsker risikoen for vuggedød. Du skal være opmærksom på, at barnet ikke ligger med hovedet til den samme side, hver gang det sover, da dette kan medføre, at barnet får en skæv...

Læs mere i Babylex

Brystopereret

Mange kvinder bliver idag brystopereret. En brystoperation kan både være en brystreduktion, hvor man har fjernet noget af brystet og en brystimplantation, hvor man har gjort brysterne større.

Mange kvinder bekymrer sig om hvorvidt de vil kunne amme deres barn, når de er brystopererede og der er ikke andet at gøre, end at se hvad tiden bringer. Nogle kvinder vil fint kunne amme, det afhænger meget af operationsmåden. En del kvinder ammer delvist, giver altså bryst og supplerer med...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg bliver nødt til at skrive igen, for at fortælle, hvor glad jeg er for at du har den her hjemmeside!

Det er så fantastisk at have et sted, hvor der er en faglig person, men også utroligt omsorgsfuld, som gider at høre og svare på alle de bekymringer og tanker man har som mor. :-D

Kærlig hilsen
Camilla, snart mor til to