Selv gå på trapper/børnegitter

13. oktober 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 10 mdr.

Selv gå på trapper/børnegitter

Hej Helen,

Et spørgsmål mere.

Hvornår må vores søn selv færdes på vores trappe?

Det er en lidt træls model - i træ, åben og vinkler rundt op til 1.sal. Vi bor til leje og må derfor ikke beklæde den med noget. Måske en stripe "tape" ude ved kanten af trinene ellers ikke.

Vi har gitter på foroven og forneden og som det er nu går vi altid selv med, hvis han skal op og ned. Han holder fast i gelænderet med den ene hånd og os i den anden.

Hvis vi ikke holder ham kravler han som en abe op af trappen og det går fint og hurtigt! Vi synes bare ikke han helt er klar til at suse op og ned selv, men omvendt har vi også tænkt på, hvordan vi kan støtte ham i selv at gå "normalt" op og ned af trappen ...

Annonce

... - stadig med en hånd på gelænderet selvfølgelig.

Eller skal han bare have lov til at gå op som han nu vil. Vi har sagt til ham at vi ikke have at han leger på trappen eller fjanter, når han går op og den er han rimelig med på:)

Vi har overvejet at tage lågen af nede for enden af trappen, men ved ikke helt om det er for tidligt.

Motorisk er han med i forhold til hans alder også på trods han var sen til at gå og havde en skæv gang på indersiden af fødderne (har skrevet om det før). Hans balance er fin - f.eks. rigtig skrap til at cykle på balancecykel.

Omvendt synes vi heller ikke han er helt klar til at bestige trinene selv, men er det bare os der er pylrede?

Venlig hilsen
den lille familie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Sele til barnevogn

Barnevognssele anvendes, når der er risiko for at barnet kan falde ud af barnevognen og barnet bør være under opsyn, når det er i sele. De fleste børn har brug for sele i barnevognen fra de er 6 måneder gamle - nogle børn lidt før.

Du bør altid vælge en barnevognssele som er DVN mærket (Dansk Varefakta Nævn). Selen skal spændes fast i barnevognens bund og den må ikke kunne trækkes løs.

Selvom barnet ligger i DVN mærket sele, skal der altid være opsyn med et barn...

Læs mere i Babylex

Leg

For det lille barn er leg meget vigtigt, da det er igennem leg, at barnet udforsker verden og dermed udvikler sig. Og I begyndelsen er I forældre det bedste legetøj, og jeres barn vil elske jeres mimik, lyde og berøring.

Jeres barn har stor glæde af, at I tumler, triller, hjælper barnet med at cykle med benene, danser med barnet i armene... Ligesom jeres barn har brug for at mærke jer tæt på, ligge hud-mod-hud, blive kysset, krammet, kærtegnet og sunget for.

I takt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for din plan for dagen, både hvad angår søvn og mad. Det er lykkes os at overholde din plan og det har været guld værd. Nu sover vi alle sammen meget bedre om natten.

De sidste 3 uger, har han faktisk kunne sove fra kl. 20 til 06 hver nat - og det er fantastisk, før vågnede han en gang i timen!

Tak fra drengens forældre