Brev:
Sutteafvænning uden substitut
14. august 2011
Alder:
3 år
Sutteafvænning uden substitut
Hej Helen..
Vores dejlige, meget selvstændige datter bliver 3 i oktober, og pt kører vi et parallelløb på sut og ble... stik mod alle anbefalinger ;) .. men..
Ble situationen kører helt i hendes tempo, det svinger lidt fra uge til uge hvor meget fokus hun har... men det går rigitg fint... og tror det går stærkt inden længe, for hun synes jo det er dejligt at gå uden ble... kører lidt efter at vi hellere vil have en tør ble, end våde bukser... virkede godt med den store..
Sutten er jeg så lidt mere lunken på, for hun har aldrig brugt bamser på den vis... hendes storebror har en bamse han har været uadskillelig med siden han var 2... og den hjalp ham igennem suttestop...
Men det har aldrig sagt hende noget som sådan, og hun har siden hun var helt lille nulret sutter når hun faldt i søvn... en i munden og en i hånden...
Så what to do.. pt er suttebrug minimeret til når hun sover hjemme.. i institution har hun været suttefri siden maj også når hun sover...
Og ja ved godt der er mor pyller med inde over, ihvertfald iflg faren... men ved bare hvor hårdt det alligevel var for den store, og han havde en substitut plus han var 3½... og pt er hun ikke knyttet til andet end sine sutter...
Vi har forsøgt at se om vi kunne køre en bamse i stilling, men man kan jo ikke tvinge hende :)
Men kan da godt være vi kun kan køre en kold tyrker, og så være der for hende i tiden efter og forsøge at hjælpe hende over savnet ?
En lille fodnote er at hun skal være storesøster i midt feb... så derfor vil det være optimalt at hun har nogle måneder som suttefri inden da...
Pft !
Kommende mor til 3 :)