Sutteafvænning uden substitut

14. august 2011

Kategori:
Alder:
3 år

Sutteafvænning uden substitut

Hej Helen..

Vores dejlige, meget selvstændige datter bliver 3 i oktober, og pt kører vi et parallelløb på sut og ble... stik mod alle anbefalinger ;) .. men..

Ble situationen kører helt i hendes tempo, det svinger lidt fra uge til uge hvor meget fokus hun har... men det går rigitg fint... og tror det går stærkt inden længe, for hun synes jo det er dejligt at gå uden ble... kører lidt efter at vi hellere vil have en tør ble, end våde bukser... virkede godt med den store..

Sutten er jeg så lidt mere lunken på, for hun har aldrig brugt bamser på den vis... hendes storebror har en bamse han har været uadskillelig med siden han var 2... og den hjalp ham igennem suttestop...
Men det har aldrig sagt hende noget som sådan, og hun har siden hun var helt lille nulret sutter når hun faldt i søvn... ...

Annonce

... en i munden og en i hånden...

Så what to do.. pt er suttebrug minimeret til når hun sover hjemme.. i institution har hun været suttefri siden maj også når hun sover...
Og ja ved godt der er mor pyller med inde over, ihvertfald iflg faren... men ved bare hvor hårdt det alligevel var for den store, og han havde en substitut plus han var 3½... og pt er hun ikke knyttet til andet end sine sutter...
Vi har forsøgt at se om vi kunne køre en bamse i stilling, men man kan jo ikke tvinge hende :)

Men kan da godt være vi kun kan køre en kold tyrker, og så være der for hende i tiden efter og forsøge at hjælpe hende over savnet ?

En lille fodnote er at hun skal være storesøster i midt feb... så derfor vil det være optimalt at hun har nogle måneder som suttefri inden da...

Pft !
Kommende mor til 3 :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

5. januar 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Putning af far

Kære Helen Vi har brug for gode råd til putning af vores søn på 2,5 år....

Annonce

Viden om børn:

Skråstol

Børn har brug for at kunne bevæge sig frit for at udvikle sig bedst muligt. Børn der placeres i en skråstol vil sidde passivt og vil, hvis de sidder der længe, blive svage i nakke og ryg. Man kan sagtens vænne et barn til at sidde i en skråstol, hvis det har underholdning foran sig, og det kan være bekvemt for forældrene, men det er ikke det bedste for barnet.

Et barn skal have lov til at være på gulvet så meget som muligt. Det er på gulvet at barnet lærer at trille, krybe og...

Læs mere i Babylex

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi