Brev:
Sut - 8 mdr.
4. februar 2011
Alder:
8 mdr.
Sut - 8 mdr.
Hej Helen
Hvor er det dejligt at have din gode brevkasse at ty til når der er noget man går og er i tvivl om. Tak for dine gode svar.
Mit spørgsmål denne gang handler om sutten. Jeg har siden Fia var et par uger gammel forsøgt at tilbyde hende en sut. Hun har været totalt uinteresseret. Hun fik nærmest kvalme og opkastningsfornemmelser.
Hun har haft problemer med reflux og luft i maven og derfor blev jeg længe ved med at forsøge med den sut. Prøvede mange forskellige slags men uden held. Hun legede med den. Satte den i mundvigen, nærmest som en cigar:)
Hun har desuden svært ved at falde til ro om aften og sover let og har svært ved selv at finde ro igen efter opvågning. Jeg tænker at en sut også er god der. På den anden side skal man jo vænnes fra igen og det kan jo koste lidt tårer også.
Nu er hun så pludselig interesseret i den skøre sut. Hun er lige blevet 8 måneder. Jeg havde en liggende som hun fandt her forleden. Nu sutter hun rigtigt på den og faldt helt hen mens hun sad og hyggede hos mig. Noget der ALDRIG sker ellers. Jeg har jo skruet noget ned for amningen. Ammer 3-4 gange i døgnet. Tænker at hun måske stadig har behov for at sutte lidt mere og at det er derfor den pludselig er spændende. Hvad synes du Helen? Er det et dumt tidspunkt at starte op med den sut nu? Glæder mig til at høre hvad du tænker.
Venlig hilsen
Anne