Sut - 8 mdr.

4. februar 2011

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Sut - 8 mdr.

Hej Helen

Hvor er det dejligt at have din gode brevkasse at ty til når der er noget man går og er i tvivl om. Tak for dine gode svar.

Mit spørgsmål denne gang handler om sutten. Jeg har siden Fia var et par uger gammel forsøgt at tilbyde hende en sut. Hun har været totalt uinteresseret. Hun fik nærmest kvalme og opkastningsfornemmelser.

Hun har haft problemer med reflux og luft i maven og derfor blev jeg længe ved med at forsøge med den sut. Prøvede mange forskellige slags men uden held. Hun legede med den. Satte den i mundvigen, nærmest som en cigar:)

Hun har desuden svært ved at falde til ro om aften og sover let og har svært ved selv at finde ro igen efter ...

Annonce

... opvågning. Jeg tænker at en sut også er god der. På den anden side skal man jo vænnes fra igen og det kan jo koste lidt tårer også.

Nu er hun så pludselig interesseret i den skøre sut. Hun er lige blevet 8 måneder. Jeg havde en liggende som hun fandt her forleden. Nu sutter hun rigtigt på den og faldt helt hen mens hun sad og hyggede hos mig. Noget der ALDRIG sker ellers. Jeg har jo skruet noget ned for amningen. Ammer 3-4 gange i døgnet. Tænker at hun måske stadig har behov for at sutte lidt mere og at det er derfor den pludselig er spændende. Hvad synes du Helen? Er det et dumt tidspunkt at starte op med den sut nu? Glæder mig til at høre hvad du tænker.

Venlig hilsen
Anne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Fennikel, Fennikelte og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan du give børn rigtig mange forskellige slags grøntsager. Vær dog opmærksom på bl.a. fennikel, som indeholder nitrat, og som derfor ikke bør udgøre mere end 1/10 af portionen. Alternativt bør det kun gives med 14 dages mellemrum.

Nitrat omdannes let til nitrit. Nitrit i stor mængde giver opkastninger og blåfavning af huden, fordi det reagerer med blodets hæmoglobin, så det ikke kan binde sig og transportere ilt rundt i kroppen.

Det anbefales...

Læs mere i Babylex

Fontanellen

Det bløde punkt, som barnet har oven i hovedet, kaldes fontanellen. Barnet fødes med flere fontaneller, som er de steder, hvor kranieknoglerne mødes og endnu ikke er vokset sammen. Når barnet skal fødes, er det rigtig smart, at kranieknoglerne er bevægelige, så hovedet lettere kan komme igennem fødselsvejen. Samtidig sikrer bevægeligheden, at der er plads til, at barnets hjerne kan vokse.

Der sker ikke noget ved at røre forsigtigt ved fontanellen, og du kan roligt rede med en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tak for at du er til.

Det føles som en dejlig livline at have dig og din hjemmeside, når man er usikker på ting og sager. Man vil jo så gerne gøre alt godt for sit barn:-)

Mor til dreng på 5 måneder