Motorik - 5 mdr.

30. maj 2004

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Motorik - 5 mdr.

Min dreng er nu lidt over 5 måneder vejer 9,1 kg og er 69 cm.
Han er begyndt at vende sig fra ryg til mave, det er yderst sjældent han gør det den anden vej.

Han er blevet gladere for at ligge på maven - det er måske fordi han er kommet derom ved egen hjælp?

Han virker stadig blød i ryggen og hovedet dukker ind i mellem når han sidder hos os, men alligevel er det som om han er blevet stivere i overkroppen.

Mit spørgsmål er: Hvornår må ...

Annonce

... jeg prøve at sætte ham op i barnevognen? Han kan jo ikke sidde med rank ryg endnu, men kan det være skadeligt for ham hvis jeg allerede nu sætter ham op ad ryglænet?

Det må jo være enormt spændende for ham at se en hel ny verden end bare indersiden af kalechen.

Vi ved godt det er enormt vigtigt med rygtræning så vi prøver at få ham til at ligge på maven så meget som muligt.....men selvfølgelig kun så længe han selv synes det er sjovt.

Hej-hej

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min dreng. Det varmede at blive mødt med forståelse og indsigt – i forhold til lige netop den problematik vi var i på daværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Mor til dreng på 3 år