Brev:
Motorik - 5 mdr.
30. maj 2004
Alder:
5 mdr.
Motorik - 5 mdr.
Min dreng er nu lidt over 5 måneder vejer 9,1 kg og er 69 cm.
Han er begyndt at vende sig fra ryg til mave, det er yderst sjældent han gør det den anden vej.
Han er blevet gladere for at ligge på maven - det er måske fordi han er kommet derom ved egen hjælp?
Han virker stadig blød i ryggen og hovedet dukker ind i mellem når han sidder hos os, men alligevel er det som om han er blevet stivere i overkroppen.
Mit spørgsmål er: Hvornår må jeg prøve at sætte ham op i barnevognen? Han kan jo ikke sidde med rank ryg endnu, men kan det være skadeligt for ham hvis jeg allerede nu sætter ham op ad ryglænet?
Det må jo være enormt spændende for ham at se en hel ny verden end bare indersiden af kalechen.
Vi ved godt det er enormt vigtigt med rygtræning så vi prøver at få ham til at ligge på maven så meget som muligt.....men selvfølgelig kun så længe han selv synes det er sjovt.
Hej-hej