Hvad forklarer vi barnet?

4. marts 2009

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Hvad forklarer vi barnet?

Kære Helen

Tiden sig nærmer, hvor vi skal flytte Puttemus fra vuggestuen til den nye børnehave - lidt over en måned er der til ;) Det er dejligt, men også svært. Han er jo efterhånden faldet til der, hvor han er, På den anden side er der FIRE andre børn fra hans stue (alle lige gamle med ham), der er blevet flyttet eller skal flyttes til den nye institution. Samme dag som han skal starte, skal en af hans yndlings-kammerater fra den gamle stue, en sød pige, starte. Det er jo super - de krammer hver morgen og har det SÅ hyggeligt. Og nu skal de på samme stue igen. Jubi!

Så altså Helen: Det nye sted er der i hvert fald 5 andre børn, han kender (en af vores nabobørn er der også), og det er jo ikke, fordi han har nået at knytte sig alt for meget til det gamle personale, for de har jo alle sammen sagt op. Mere eller mindre. Der er en enkelt som jeg dog ved, at han vil savne. Hun er også guld!

Alligevel: Hvordan gør vi det her bedst? Han er jo meget social og vil gerne andre børn. Men han er også en lille mus, der skal have tryghed (skal ...

Annonce

... krammes en del, når han afleveres). Det nye sted lægger meget vægt på, at vi siger til ham, at nu skal han i børnehave. For det er det, han skal - her er man sammen fra man er 2,5 år til man er 4,5 år. Det er skønt, for han kan rigtigt godt lide store børn. Og så er det vel meget godt at kunne forklare ham, at nu skal han ikke gå i vuggestue mere, men i børnehave.... eller hvad?

Mor har det rigtigt godt i maven med skiftet, for jeg kan bare mærke, at der er styr på tingene det nye sted. De er meget, meget søde og informerer os rigtigt meget. Vi ved allerede, hvem der bliver vores kontaktperson og den slags.

Men hvad skal jeg sige til min dreng? Han er for lille til at skulle have en hel masse forklaringer på "at nu er det sidste dag i vuggestuen" og "nu skal du begynde på... blabla", synes jeg. Men han er altså også ret stor. Han vil gerne have forklaret rigtigt mange ting - så hvad ville du gøre?

Ellers går det bare godt med ham. Han vokser og vokser og er SÅ dejlig! "Jeg ææææælsker mooooaar"... smelt....

Kærlig hilsen
Mor K.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod (varusfod)

I Danmark fødes ca. 1 ud af 1000 børn med klumpfod. Det svarer til ca. 60 børn årligt i Danmark. Hos ca. halvdelen er der klumpfod på begge fødder.

Klumpfod kaldes også varusfod eller talipes equinovarus. Det er en fejlstilling i en eller begge fødder. Når barnet bliver født, ser foden normal ud, men den kan ikke rettes til normal stilling. Når man ser på foden, vil hælen dreje indad, forfoden pege ind mod midten, og samtidig vil mellemfoden (svangen) være løftet. Foden...

Læs mere i Babylex

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin