Tyngdedyne - kugledyne

7. marts 2022

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Tyngdedyne - kugledyne

Hej Helen

Vores søn på lidt over 3 måneder sover meget uroligt og spjætter med arme og ben meget når han skal falde i søvn. Han kommer også med store spjæt lige pludselig i løbet af natten flere gange. Det vækker ham og gør også at han har lidt sværere ved at falde til ro når han skal sove, selvom han virker meget træt. Han prøver ligesom at sove og lukker fint sine øjne, men vågner af sine spjæt og bliver nærmest forskrækket over dem. Han falder oftes hurtigt i søvn igen, men jeg ...

Annonce

... synes bare det er så synd at han bliver forskrækket og forstyrret i sin søvn. Han får også ofte slået sutten ud af sin mund, når armene spjætter, hvilket jo også er ret øv..

Vi overvejer derfor, at købe en tyngdedyne/kugledyne. Men hvad tænker du om det? Er det noget du har erfaring med måske ville kunne hjælpe i vores situation? Og i så fald er det så en tyngdedyne eller kugledyne der vil være bedst?
Jeg tænker nemlig det også kan give ham en dejlig tryghed?

Med venlig hilsen
Ida

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Suttebehov

Alle nyfødte fødes med en sutterefleks, der både giver dem tryghed og mad og dermed er en livsnødvendig refleks.

Et meget fortidlig født barn kan godt mangle sutterefleks, men det vil ofte være en af de første reflekser man ser hos barnet.

Nogle børn har et stort suttebehov og her kan sundhedsplejersken anbafale at man giver barnet en sut. Andre børn bruger deres sutterefleks ved brystet og foretrækker dette fremfor en "narresut". I princippet skal det lille barn...

Læs mere i Babylex

Opbevaring af modermælk

Hvis du malker ud og vil gemme din mælk til senere, så bør du straks efter udmalkning hælde mælken på en engangsflaske, der lukkes og mærkes med navn, dato og evt. klokkeslæt. Umiddelbart herefter placeres mælken i køleskab eller fryser.

Holdbarhed for ny udmalket mælk:

3 døgn i køleskab ved maks. +5 C
3 måneder ved min. -18 C
Mælk, der ikke er optøet ved hjælp af varme, d.v.s. optøet i køleskab, kan holde sig 1 døgn i køleskab
Mælk, der er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid velovervejede og medfølende svar. Som førstegangsmor henter jeg megen støtte i din brevkasse.

Mor S - mor til pige på 6 måneder