At sove ude i krybbe om vinteren

14. december 2017

Kategori:
Alder:
19 mdr.

At sove ude i krybbe om vinteren

Hej Helen

Beklager alle de spørgsmål jeg har fortiden.

Min søn er begyndt at sove ude i vuggestuen. Og egentlig har jeg det fint med at han sover ude i vuggestuen.

Men jeg er lidt bekymret for om han fryser da krybben står ude 24 timer. Jeg har flere gange spurgt pædagogerne om han er varm når han bliver vågner, og det er han siger de. Altså jeg tænker selv at jeg ville fryse hvis jeg blev lagt i en krybbe i samme påklædning nu her hvor det er så koldt.

Jeg giver ham altid 3 lag tøj på hver morgen. 1 lag består af en uldbody, 2 lag består af en t shift i bomuld og 3 lag en almindelig trøje/bluse i bomuld eller uld. Underdele består af strømpebukser i ...

Annonce

... uld eller bomuld og almindelige bukser udover.

Når han så skal sove i vuggestuen giver de ham en tyk uld trøje på udover det tøj han allerede har på og en uld køredragt som det sidste plus dyne over ham. Han får også en tynd elefanthue på i uld, luffer og futter på som også er uld. Alt uld er fra joha og det er ret lækkert og blødt.
Jeg syntes dog at uld køredragten virker tynd og jeg tænker derfor at købe en fleecedragt da jeg syntes de virker tykkere og varmere.

Hvad er din holdning til at lade børn sove ude om vinteren? Tror du min søn kan holde varmen? Og kan jeg slippe bekymringen om at han ligger og fryser? Hvad tænker du om hans påklædning.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod (varusfod)

I Danmark fødes ca. 1 ud af 1000 børn med klumpfod. Det svarer til ca. 60 børn årligt i Danmark. Hos ca. halvdelen er der klumpfod på begge fødder.

Klumpfod kaldes også varusfod eller talipes equinovarus. Det er en fejlstilling i en eller begge fødder. Når barnet bliver født, ser foden normal ud, men den kan ikke rettes til normal stilling. Når man ser på foden, vil hælen dreje indad, forfoden pege ind mod midten, og samtidig vil mellemfoden (svangen) være løftet. Foden...

Læs mere i Babylex

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for en rigtig god brevkasse, hvor vi som førstegangsforældre har fået svar på rigtig mange spørgsmål, bare ved at sidde og surfe lidt rundt i kategorierne. Dine gode svar har virkelig været en stor hjælp hele vejen igennem.

Bedste hilsner
Malene og Maria på 6 uger