Løbecykel

11. december 2017

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Løbecykel

Hej Helen

Min søn har en løbecykel fra Pukylino på 4 hjul som han kører rigtig fint på, han bruger begge ben og fødder, drejer på styret og løfter den over dørtrinene i vores hjem, han hopper også engang imellem med den. Han fik den da han blev 1 år og der gik lige et par måneder før han brugte den. Nu tænker jeg at jeg vil udfordre ham med noget nyt.

Vil det være for voldsomt at introducere ham for en løbecykel med to hjul? Jeg tænker på en starter cykel? som denne her: https://www.legeakademiet.dk/pi/L%C3%B8becykel-%7C-PUKY-LR-M -%7C-Lille_1247345_60448.aspx

Eller ...

Annonce

... skal jeg kigge efter en løbecykel med 4 hjul i en større størrelse, eller måske et løbehjul som denne her: https://www.legeakademiet.dk/pi/L%C3%B8behjul---Micro-Mini-S porty_2104040_60320.aspx

Jeg vil gerne introducere ham for en til af gangen.

Lige nu har han denne her, som han er rigtig glad for: https://www.legeakademiet.dk/pi/L%C3%B8becykel-%7C-Skubbecyk el-%7C-PUKYlino-%7C-Mini_1247342_60448.aspx

Hvad er din holdning til det :) Tænker du at det er fint med lidt nyt og mere udfordrende eller er han stadig så lille at det vil være bedst med en cykel på 4 hjul.

Tak :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet