Tågang og fodtøj til baby

9. december 2017

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Tågang og fodtøj til baby

Hej Helen,

Jeg har et par korte spørgsmål mht. sko til baby.

Vores datter går (siden halvanden måneds tid) langs alle møbler og nu med mere og mere fart på. Hun elsker f.eks. at gå rundt om vores seng igen og igen, og det går rigtig hurtigt. Indtil videre er det foregået på strømpesokker, af og til skridsikre, og altid på tåspidserne. Hun er endnu ikke kommet ned på en flad fod, men går på tåspidserne med spredte tæer. Måske er det normalt? Jeg vil derfor spørge om det langsomt kommer af sig selv, eller om man måske kan hjælpe det ...

Annonce

... på vej ved at give hende små bløde lædersko på.

Derudover vil jeg spørge, hvad vi kan give hende på af fodtøj, når vi er ude. Jeg ville gerne tage hende med på legepladsen, men på denne årstid er det jo for det meste vådt og koldt, og jeg ved ikke om sådanne små bløde lædersko er nok til at holde varmen, og strømpesokker alene går jo ikke hvis hun vil op og gå. Hun har en flyverdragt, men ikke sådan en, hvor man kan lukke af for neden, så hvis hun skal ud af klapvognen og lege, skal der et eller andet på fødderne.

Venlig Hilsen
Dorthe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Du är min absoluta förebild inom allt med barn och allt som rör barnuppfostran/sömn/mat/sjukdom. Trots att jag aldrig träffat dig känner jag ett 100% förtroende och respekt för dig och känner att din syn på barn och hur man ska hantera olika situationer är helt rätt. Det finns så många metoder och syn på området idag men du har en sån sund och kärleksfull inställning.

För att sammanfatta det jag precis skrev: Du är min "guru" inom området och jag är glad att jag Tack vare min danska svärmor fann din sida och äntligen kunde få den hjälp och feedback jag så väl behövde!

Tack
/Erika