Brev:
Tyngdepose
24. januar 2017
Alder:
5 mdr.
Tyngdepose
Kære Helen
Lillebror er 5,5 måned og sover nu kun to gange i løbet af dagen, og det fungerer rigtig godt. En kort formiddagslur og en lang eftermiddagslur.
Jeg er netop stoppet med at amme, og han er heldigvis glad for flasken, og vi har ikke haft store problemer med MME. Det vænnede han sig hurtigt til. Han er til gengæld ikke super begejstret for grød og mos endnu.
Men han sover fortsat uroligt og har brug for hjælp (vuggen/hoppen/nærhed), når han sover. Uanset om det er formiddagslur (typisk 45-75 min), eftermiddagslur (typisk to til tre timer) eller om natten. Her sover han typisk fra kl 19 til 06.
Derfor har vi rykket ham fra sengen (han sov ved siden af mig) og over i slyngevuggen, hvor vi kan "hoppe" ham, når han bliver ked af det. Det hjælper, og han sover typisk videre.
Han sover i vuggen om natten og til formiddagslur. Om eftermiddagen går jeg tur med ham i barnevognen.
Så nu er spørgsmålet, om en tyngdepose mon vil hjælpe ham? Især når han skal fra slyngevugge "tilbage" i sin seng. Vi har en bedside crib med en babynest i, som vi drømmer om at få ham over i. Men fordi hans behov for "hjælp" natten igennem er så stort, har vi ikke turde forsøge.
Han får typisk syv flasker i døgnet og en lille portion grød + vand til frokost.
På forhånd mange tak.
Kærlig hilsen
Lillebrors mor