Tyngdepose

24. januar 2017

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Tyngdepose

Kære Helen

Lillebror er 5,5 måned og sover nu kun to gange i løbet af dagen, og det fungerer rigtig godt. En kort formiddagslur og en lang eftermiddagslur.

Jeg er netop stoppet med at amme, og han er heldigvis glad for flasken, og vi har ikke haft store problemer med MME. Det vænnede han sig hurtigt til. Han er til gengæld ikke super begejstret for grød og mos endnu.

Men han sover fortsat uroligt og har brug for hjælp (vuggen/hoppen/nærhed), når han sover. Uanset om det er formiddagslur (typisk 45-75 min), eftermiddagslur (typisk to til tre timer) eller om natten. Her sover han typisk fra kl 19 til 06.

Derfor har vi rykket ham fra sengen (han sov ...

Annonce

... ved siden af mig) og over i slyngevuggen, hvor vi kan "hoppe" ham, når han bliver ked af det. Det hjælper, og han sover typisk videre.
Han sover i vuggen om natten og til formiddagslur. Om eftermiddagen går jeg tur med ham i barnevognen.

Så nu er spørgsmålet, om en tyngdepose mon vil hjælpe ham? Især når han skal fra slyngevugge "tilbage" i sin seng. Vi har en bedside crib med en babynest i, som vi drømmer om at få ham over i. Men fordi hans behov for "hjælp" natten igennem er så stort, har vi ikke turde forsøge.

Han får typisk syv flasker i døgnet og en lille portion grød + vand til frokost.

På forhånd mange tak.

Kærlig hilsen
Lillebrors mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Fødder

På grund af den trange plads i livmoderen, bliver mange børn født med indaddrejede fødder. Det kan være den ene fod eller begge. Små børn fødes også let hjulbenede. Det har ofte ingen betydning, og det retter sig efterhånden, som barnet bliver ældre. Nogle børn bliver født med klumpfod, også kaldet varusfod eller talipes equinovarus. Dette kræver speciel behandling.

Den sunde babyfod er bred og med en smal hæl. Barnet kan let sprede sine tæer. Alle børn er platfodet indtil...

Læs mere i Babylex

Slik

Vær altid opmærksom på hvad I selv spiser. Barnet lærer af at se på jer og det I gør. Jeres vaner omkring slik, vil således smitte af på jeres barn.

Nogle tilbyder kun slik til festlige lejligheder, andre har en fast ugentlig slikdag. Der er ingen grund til at tilbyde jeres barn slik hver dag.

Babyer har heller ikke behov for slik og interesserer sig måske ligeså gerne for et sundere alternativ, som en brødskorpe eller et dejligt frisk bær.

Ifølge...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder