Kan ikke sove med sele i barnevognen

27. juni 2015

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Kan ikke sove med sele i barnevognen

Hej Helen.

Min dreng skal snart til at starte i vuggestue - det bliver bare rigtig godt for ham, for han er en rigtig bulderbasse, der er frisk på andre børn og at der skal ske noget hele tiden :)

Jeg skriver til dig alligevel fordi jeg har brug for råd angående hans middagssøvn. Vi har tidligere lagt ham til at sove i barnevognen udenfor. Han vågnede altid sur og tvær efter 3 kvarter og kunne ikke vugges mere i søvn. Jeg prøvede at lægge ham til at sove indenfor i tremmesengen og der sover han som en drøm - 1,5 timer ca. hver gang (2 gange om dagen), hvilket gør at vi kan trække ham om aftenen (før kunne han ikke holde øjnene åbne til mere end kl. 18.00 maks, nu kan vi lægge ham kl. 19.30) og han sover derfor også meget længere om morgenen (før vågnede han mellem 4.30 og kl. 5.30, nu vågner han ...

Annonce

... ca. 6.15)

Jeg er kommet frem til, at årsagen til at han sover så godt i tremmesengen, er at han her kan vende sig i søvn og sove videre. Det kan han jo ikke pga selen og når vi en sjælden gang er nødsaget til at bruge barnevognen fordi vi er på farten, kommer vi igen ud til en tvær dreng, der forsøger at vende sig. Vi har forsøgt med kiropraktor, der sagde, at han havde en vridning i korsbenet og det derfor føltes for ham som om han lå på en lego klods, men ak, det har ikke hjulpet, så tror bare han ligesom os andre gerne vil kunne bevæge sig under hans søvn. Vi har snakket med vuggestuen om muligheden for at sætte en tremmeseng/rejseseng op hos dem, men de SKAL sove med sele, så det vil jo ingenting hjælpe. Han skal starte til august

Har du en løsning til hvad vi kan gøre?

Mange hilsner,
Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Prævention - efter fødsel

Man kan godt blive gravid kort tid efter en fødsel - også selv om man ammer. Har I lyst til at genoptage jeres sexliv, er det derfor en god idé at finde en brugbar præventionsform.

Så længe du ammer, bør du ikke tage p-piller eller mini-piller, fordi østrogen nedsætter mælkeproduktionen, og fordi man endnu ikke kender langtidsvirkningerne, når medicinen går i modermælken.

I stedet kan det være en god idé at bruge kondom, også fordi det beskytter dig mod infektion....

Læs mere i Babylex

Flyverdragter til børn

Flyverdragter er nødvendige, og de fleste børn starter med at bruge en flyverdragt, når de begynder at kravle omkring i 1 års alderen.

Flyverdragter er til leg udenfor - ikke til at sove i. De fleste flyverdragter er meget varme og kan også være lidt stive i stoffet, og nogle flyverdragter er faktisk så stive og tunge, at de gør det svært for barnet at bevæge sig rundt. Derfor kan det være en god idé at vælge en flyverdragt, som ikke er alt for tung, og som netop giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin