Brev:
Ferieudstyr til når den lille skal sove
22. juni 2015
Alder:
6 mdr.
Ferieudstyr til når den lille skal sove
Kære Helen
Vi skal snart en uge i sommerhus, og da vores barnevogn er stor og fylder meget, så der knap ville være plads til anden bagage, satser vi på at tage afsted kun med klapvognen, hvis det da ellers er ok for lillebror at sove sine lure i den?
Han er lige fyldt 7 mdr., når vi tager afsted. Han kan ikke sidde helt selv endnu, men er godt på vej og kan sidde op i barnevognen når ryglænet er rejst, hvor vi så lægger ham ned, når han begynder at falde sammen i ryggen. Klapvognen er en model, hvor ryggen kan lægges helt ned, men hvor der kun er et tyndt lag stof i ryggen og ikke en madras. Den hedder Quinny Zapp Xtra, og vi har valgt den, fordi vi bor i byen og let kan komme omkring med den i bus mv. Den er superkompakt sammenklappet, og sædet kan vendes i begge retninger, men som sagt altså ikke en særlig robust vogn og ikke med et fladt soveunderlag på samme måde som i barnevognen. Vi har brugt samme model til storesøster, og det fungerede fint med at komme helt ned og ligge og sove lur i den, når vi var på farten.
Vil det være ok, om lillebror trods kun 7 mdr. sover sine lure i den i den uge, vi er afsted, eller er det noget skidt? Alternativt kan han selvfølgelig sove inden for i seng, men det er jo lidt upraktisk, hvis man gerne vil på længere ture.
Hvis den danske sommer skulle ombestemme sig, så vi får strandvejr, hvordan kan han så bedst få sin lur på eller ved stranden? I klapvognen i skygge, eller må han godt sove på et tæppe på stranden, hvis vi kunne have parasol med el. lign. Vi har også talt lidt om at købe sådan en babymoov uv pop up seng, som man netop nu kan vinde her på netsundhedsplejersken. Kunne han sove i sådan én på stranden, og er madrassen i den så god, at han kan sove i den om natten i sommerhuset også som erstatning for en weekendseng? Ellers er det måske en lidt spildt investering, nu hvor han er blevet så stor.
Med venligt hilsen og tak for dine gode svar
Mor til to.