Hvornår holder man op med begyndersko?

14. maj 2015

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Hvornår holder man op med begyndersko?

Hej igen.

Vores datter på halvandet år har Ecco sko som hun går i udenfor, eller gummistøvler.
Indenfor går hun i Pom Pom hjemmesko m skridsikre såler, da både vi og vuggestuen synes, at hun fik en alt for stiv, "soldater march" agtig gang i Ecco skoene indenfor.

Selvom vi egentlig havde købt dem for at hun sku ha noget ordentlig fodtøj på indendørs. Men hun har Pom Pom hjemmeskoene på, har hun en mere let og flydende gang, så de blev hurtigt de foretrukne indendørs sko, fremfor de nykøbte Ecco sko.

Nå, jeg ved jo ...

Annonce

... godt du ikke er hverken ekspert udi fodtøj eller ergoterapi, men jeg tænker at du, qua dit job, dels har samarbejdet med nogen som ved en masse om små babyfødder og dels har en masse erfaring selv.

Derfor:

Er det okay, at børn har sutsko/hjemmesko på indendørs? (Fremfor begyndersko, altså) (der er naturligvis forskel på kvaliteten af de helt bløde futter til 50kr. og så nogle der sidder fast m velcro og har skridsikre såler som koster 4-5x så meget)

Hvor længe skal man købe de sko, som hedder begyndersko?

Tak :)))

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Mange tak for dit svar. Vi brugte alle dine råd i går, og Oscar endte med at sove fra 23, hvor han selv vågnede for mad og helt indtil 04.45, så jeg er lykkelig! Nu må vi bare blive ved, og så skal det forhåbentlig nok gå ...

Tak fra Maja
Mor til Oscar på 7 måneder