Brev:
Nyfödd i slutet på mars?
15. januar 2015
Alder:
0 mdr.
Nyfödd i slutet på mars?
Hej igen Helen
Skrev till sig igår men jag har fler frågor som jag känner är mer relevant i ett nytt brev till dig, det är mer frågor allmänt kring vårt barn som beräknas komma i mars.
Mina frågor:
- Vår lilla pojke kommer i slutet av mars, vad skulle du rekomendera att ha på honom i vagnen när vi går och lämnar och hämtar  storebror på børnehaven, vad ska man ha för kläder och udstyr i vagnen till en nyfödd i slutet på mars?
- Vi ska köpa en ny tremmeseng och madrass till babyn. Kan du rekomendera någon speciell madrass? Den vi har haft hittills till storebror i tremmesengen har jag alltid tyckt varit så hård (från Ikea).
- Vad ska en nyfödd ha för nattøj? Är det gott nog med en skön bomulls bodystocking?
- Vi ska köpa bärsele: är Ergobaby  (Original) eller Babybjörn bäst?
Jag känner mig nästan som "ny" på det här med att ha en nyfödd trots att det bara gått två år :-)
Tack på förhand!
Med vänlig hälsning
Mamma till snart två barn :-)