Brev:
Påklædning i barnevogn
15. november 2014
Alder:
15 mdr.
Påklædning i barnevogn
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål vedr. påklædning, når min søn (15 mdr.) sover ude i barnevogn.
Sidste vinter da han var 6 mdr. brugte jeg en drømmepose - og gav ham en langærmet body, strømpebukser, en tynd uldbluse, uldhue og vanter på ... og det lod til at give ham en passende temperatur.
Men ... nu er han jo blevet længere ... den nederste del af drømmeposen, som man folder op over benene, når kun op til midten af brystet. Siderne som man folder ind giver selvfølgelig varme, men jeg synes, den virker noget åben i halsen. Og han ligger jo heller ikke længere stille, og han piller oftest sine vanter og sin hue af.
Er drømmeposen for lille til ham med den størrelse, han har nu?
Og hvis - kan du så foreslå et alternativ?
Jeg kan selvfølgelig give ham en tykkere uldsweater på - men jeg tænker bare, at det må være ubehageligt at sove i, og det bliver måske for varmt på den del af hans krop, der ER dækket af 3 lag dunpose.
Der findes jo forede dragter - en slags flyverdragt ... men jeg tænker umiddelbart, at det ikke er så behageligt at sove i, hvis man er vant til at sove i en pose.
I vuggestuen bruger de dyner - og det forstår jeg ikke, for min søn har aldrig ville ligge så stille, at det kunne fungere - han sparker lynhurtigt dynen af - og selvom han sover, så vender han sig mange gange under søvnen, så det ender altid med, at han ligger uden dyne. Jeg overvejer lidt, om jeg skal give ham en sovepose med i vuggestuen, så de kan bruge den. Alternativt skal jeg give ham noget mere tøj med, som han kan sove i - men hvor meget tøj skal de have på, hvis de ligger helt uden dyne i frostvejr?
Hvad vil du anbefale?
Der findes jo et væld af soveposer og køredragter, men jeg synes det er svært at finde ud af, hvor varme de er - jeg køber det meste børneudstyr og tøj brugt, og så følger der jo sjældent en nærmere beskrivelse af produktet med ...
Med venlig hilsen
Jonahs mor