Påklædning i barnevogn

15. november 2014

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Påklædning i barnevogn

Hej Helen

Jeg har et spørgsmål vedr. påklædning, når min søn (15 mdr.) sover ude i barnevogn.

Sidste vinter da han var 6 mdr. brugte jeg en drømmepose - og gav ham en langærmet body, strømpebukser, en tynd uldbluse, uldhue og vanter på ... og det lod til at give ham en passende temperatur.

Men ... nu er han jo blevet længere ... den nederste del af drømmeposen, som man folder op over benene, når kun op til midten af brystet. Siderne som man folder ind giver selvfølgelig varme, men jeg synes, den virker noget åben i halsen. Og han ligger jo heller ikke længere stille, og han piller oftest sine vanter og sin hue af.

Er drømmeposen for lille til ham med den størrelse, han har nu?
Og hvis - kan du så foreslå et alternativ?

Jeg kan selvfølgelig give ham en tykkere uldsweater på - men jeg tænker bare, at det må være ubehageligt at sove i, og det bliver måske for varmt på den del af hans krop, der ER dækket af 3 lag dunpose.

Der findes ...

Annonce

... jo forede dragter - en slags flyverdragt ... men jeg tænker umiddelbart, at det ikke er så behageligt at sove i, hvis man er vant til at sove i en pose.

I vuggestuen bruger de dyner - og det forstår jeg ikke, for min søn har aldrig ville ligge så stille, at det kunne fungere - han sparker lynhurtigt dynen af - og selvom han sover, så vender han sig mange gange under søvnen, så det ender altid med, at han ligger uden dyne. Jeg overvejer lidt, om jeg skal give ham en sovepose med i vuggestuen, så de kan bruge den. Alternativt skal jeg give ham noget mere tøj med, som han kan sove i - men hvor meget tøj skal de have på, hvis de ligger helt uden dyne i frostvejr?

Hvad vil du anbefale?

Der findes jo et væld af soveposer og køredragter, men jeg synes det er svært at finde ud af, hvor varme de er - jeg køber det meste børneudstyr og tøj brugt, og så følger der jo sjældent en nærmere beskrivelse af produktet med ...

Med venlig hilsen
Jonahs mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Søvn

Børn sover ikke som os voksne, og søvnen og måden barnet sover på, ændrer sig lidt hele tiden. I nogle periode vil børn naturligt sove dårligere end i andre perioder - det sker især, når barnet udvikler sig rigtig meget både motorisk og mentalt, ligesom børn der starter i daginstitution, er syge eller måske får en ny lillebror eller lillesøster, naturligt også sover dårligt i disse perioder.

Jeg bliver tit spurgt: "Hvad gør jeg galt?" eller "Hvordan skal jeg præcist gøre for at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Jeg beder dig om hjælp, for jeg ved ikke hvad jeg ellers skal stille op. Jeg har læst flere af dine råd på nettet og jeg syntes du er hamrende dygtig og har hjertet på rette sted.

Et kæmpe stort TAK fra en fan.

Rikke