Transport af to børn, når man ikke har bil

15. juni 2014

Kategori:
Alder:
3 år, 10 mdr.

Transport af to børn, når man ikke har bil

Kære Helen

Jeg er gravid igen, og vi venter barn nr. to i december :-)

Storesøster vil til den tid være 4 et halvt, og da vi ikke har bil, går vi i overvejelser over, hvad vi evt. skal investere i af transportmidler, indtil vi evt. beslutter os for at købe bil.

Vi bor i byen og kommer i dag fint rundt på gåben, cykel og i bus med vores datter. Hendes børnehave ligger dog et kvarters cykeltur fra vores hjem, og der er dårlige busforbindelser der til. Nu hvor hun er knap 4 år, kan det være ret besværligt at få hende med hjem på gåben, når hun er træt, hvorfor vi altid cykler. Vi er glade for børnehaven, så det er ikke utænkeligt, at vi søger om at få lillesøster/lillebror i pasning der, når den tid kommer (integreret institution).

Hvad kunne være en god løsning i forhold til at komme rundt i byen med to ...

Annonce

... børn på 0 og 4 et halvt? Den ældste vil jo oftest kunne gå ved siden af en barnevogn, men da vi ofte går længere ture rundt i byen, når vi skal handle mv. har vi erfaring for, at klapvognen stadig er god at have med, når hun bliver træt og tænker, at det måske vil være det samme om et halvt år?

Har overvejet en cykelanhænger med plads til begge børn, men hvor små og hvor store må de være, hvis de skal være i den. Vi skal op af en længere bakke til børnehaven, hvor der skal trædes til alene med et barn i cykelstol, så to børn og en anhænger vil måske næsten kræve en elcykel?

Hvad siger din erfaring, og vil storesøster være for stor til et rullebræt på barnevognen, hvis hun skulle blive træt på længere ture?

Fortsat tak for en super brevkasse!

Venlig hilsen
førstegangsforældrene (i hvert fald lidt tid endnu).

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

Annonce

Viden om børn:

Amning og sex

Når du ammer og dit bryst er fyldt med mælk, så vil det være helt naturligt at brystet lækker eller direkte sprøjter med mælk, hvis du bliver seksuelt stimuleret.

Brysterne kan også være følsomme på en anden måde, end hvis du ikke ammer. De kan være mere ømme og mere spændte, brystvorterne kan også gøre ondt.

Det er heller ikke unormalt at man oplever brystet meget anderledes, når det pludselig tjener som næringskilde for ens barn. Nogle kvinder (og også mænd)...

Læs mere i Babylex

Tun og børn

Har du børn mellem 0 og 14 år, er det vigtigt, at du serverer masser af forskellig fisk for dem – men nye beregninger viser, at børn under 3 år bør få andre typer fisk end tunbøffer og udskæringer fra andre store rovfisk samt dåsetun.

Problemet med tunbøffer og andre store rovfisk er, at selv ved indtag af en lille mængde, kan barnet få kviksølv i en mængde, der kan skade barnets udvikling.

Alle børn op til 14-års alderen bør styre uden om tunbøffer og andre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar sidste gang med søvn-fase-skift-problemer. Tænk engang - det virker! Og nu har vi bøvlet i en hel måned med en træt lille pige, så det er bare så skønt at kunne lulle hende i søvn på en god måde. Plus - at du skrev det med perronen og sovetoget.

Tak,
fra forældrene til pige på 6 måneder