Brug af klapvogn til dreng på 5 mdr.

25. oktober 2012

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Brug af klapvogn til dreng på 5 mdr.

Hej Helen

Tak for dit svar angående at få min søn til at sove i barnevogn. Jeg vil forsøge med lidt tilvænning til barnevogn i kombination med voksien (vi har allerede sommerdynen i bomuld). Det skal siges, at jeg næsten altid ammer ham liggende, men det gør vel ikke nogen forskel?

Vi har ikke brug for, at han skal sove udenfor i sin barnevogn. Vi bor I USA, så det er nærmest forbudt :) Jeg vil bare gerne arbejde på, at vi ...

Annonce

... kan komme lidt rundt, uden jeg har en grædende lille dreng, men jeg kan sagtens bruge dine forslag :)

Jeg har haft ham på nogle små ture I vores bugaboo klapvogn. Men må han godt sove i den? Sædet kan lægges helt ned, men hans ben vender opad. Han ligger altså i sådan en slags L-form.

Han kan ikke sidde selv endnu, men må han godt sidde i klapvognen. Vinklen er ca 45 grader, så han sidder ikke direkte på rumpen.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Børnemad

De første måneder at barnets liv kalder man for mælkeperioden, da barnets mad udelukkende består af mælk. Barnet ernæres her enten af modermælk eller af modermælkserstatning. Når barnet er mellem 4-6 mdr kan barnet begynde at få lidt skemad.

Den periode som afløser mælkeperioden kaldes overgangsperioden. Den varer til barnet er ca. 9 mdr gammelt. Det er overgangen fra flydende mad, til mad med struktur og klumper til mere og mere bid og mad i stykker, til at barnet kan spise mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil bare sige tusind tak for hjælpen! Det var et wake-up-call at få dit klare svar ... Dejligt at få at vide så entydigt at tingene ikke er i orden.

Alt går meget bedre nu, vi kan nemt aktivere ham, putning går stort set problemfrit nu og aflevering i vuggestue er også meget bedre. Det har været så godt at komme ud af den dårlige vane - jeg har bare ikke tidligere tænkt på at det var vaner der skulle ændres.

Tusind tak for hjælpen - det har betydet utrolig meget for os.

Med venlig hilsen
Rikke, mor til dreng på 21 måneder