Hvornår skifte til klapvogn?

26. november 2011

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Hvornår skifte til klapvogn?

Kære Helen

Jeg vil gerne spørge dig hvilke overvejelser vi skal gøre os i forhold til at skifte barnevognen ud med klapvognen. Det skal lige siges at det er en kombivogn vi har så det bliver nok ikke så praktisk i hverdagen at skifte mellem de to...

Jeg har tænkt lidt over om min søn måske ville falde nemmere i søvn, hvis han sad/lå i sin klapvogn jvf. mit sidste brev om at han ikke vil ligge ned i barnevognen. Tænker at han måske vil kunne sidde halvvejs op i klapvognen og så kunne ...

Annonce

... lægges ned når han er faldet i søvn. I barnevognen har han nemlig en tendens til at rumstere lidt rundt - så meget som selen nu tillader - men nok til at han kommer i en position hvor han ikke lige falder i søvn.

Men er det ligeså godt at sove i en klapvognn som i en barnevogn? Og det bliver jo også kun koldere....

Jeg er selv meget glad for at køre ham i barnevognen, så det er ikke fordi jeg længes efter at få ham i klapvogn.

Glæder mig til at høre dine tanker.

Mange hilsner Julie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Fladt baghoved

Da små børns kranieknogler er bløde og ikke helt sammenvoksede, kan de tage facon efter, hvordan barnet lejres. Det kan give barnet en flad eller skæv hovedfacon, - dette kaldes lejringsbetinget skævhed af kraniet.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at børn altid lejres på ryggen, når de skal sove, fordi dette mindsker risikoen for vuggedød. Du skal være opmærksom på, at barnet ikke ligger med hovedet til den samme side, hver gang det sover, da dette kan medføre, at barnet får en skæv...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tak for dit gode svar sidst, som virkelig hjalp mig videre. Vi har valgt at beholde putteflasken lidt endnu :-)

Agnes mor