Brev:
Vask af babytøj og legetøj
21. januar 2011
Alder:
8 mdr.
Vask af babytøj og legetøj
Hej Helen,
Jeg har læst, at babytøj i begyndelsen bør vaskes i vaskemaskinen separat fra de voksnes tøj, og har troligt gjort det, men det er jo lidt bøvlet. Er det OK at vaske det hele sammen? Og hvad hvis en af de voksne er en ryger, er det så også OK, eller kommer der så nikotin i barnets tøj?
Er der noget børnetøj, som absolut skal kogevaskes, eller er det OK at vaske det hele ved cirka 40 grader?
Og hvor ofte bør man vaske barnets legetøj, som kan gå i vaskemaskinen? Det meste af vores legetøj bruges kun herhjemme, hvor der ikke er andre børn eller hund.
Med venlig hilsen
Udlandsdanskeren