Søvn og rejse

22. august 2018

Alder:
7 mdr.

Søvn og rejse

Hej Helen.

Tak for din hjælp sidst. Det gik så fint med at far passede. Han klarede også nætterne og med kæmpe forskel han var kun oppe x 1 eller slet ikke for at få flaske med mme.

Nu står vi og skal på ferie i 14 dage i udlandet hele familien med mine forældre. Vi har fået checket hans øre i sidste uge og de er fine. Ingen væske mm.

Jeg er så nervøs for om det kommer igen, bør vi få checket ham igen i denne uge inden afrejse lørdag???? Vi har fået imacillin med hvis nu han skulle få møb og der er planlagt dræn om 1 måned ...

Annonce

... hvis vi ønsker dette.

Mit andet spørgsmål er. Han er begyndt de sidste 3 dage at vågne x 2 om natten og står op 05.30. 05.30 er fint for sover 18.30. Men er det ok jeg giver ham mme 180 ml x 2.
Eller skaber jeg en dårlig vane eller er det blot en periode ???? Kan kun få ham til at sove videre ved at give flaske. Bør vi gøre noget aktivt for at undgå de 2 opvågninger???

Han drømmer mere og har en tendens når han skal Falde i søvn at han svinger frem og tilbage i underlaget hans ene arm. Er det typisk ?

Med venlig hilsen
Mie.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Drikkevarer til børn

Små børn bør drikke mælk og vand.

½ liter mælkeprodukt om dagen:
Det anbefales, at børn og voksne drikker ca. ½ liter mælkeprodukt om dagen. Til børn i alderen 1-2 år anbefales mælkeprodukter med 1.5% fedtindhold (letmælk), og til børn i alderen 2-3 år anbefales det at drikke og spise mere fedtfattigt - det vil sige skummet-, mini- og kærnemælk og lette surmælksprodukter. Nogle børn kan dog godt have brug for letmælk og letmælksprodukter frem mod 3 års alderen.

Læs mere i Babylex

Røgede fisk og børn

Grillede og røgede fisk kan have et højt indhold af PAH (tjærestoffer), som kan være kræftfremkaldende. Derfor bør man ikke spise store mængder røget og grillet fisk, men det kan indgå som en del af en varieret kost.

Til børn er det en god idé at følge disse råd:

- Anvend så vidt muligt koldrøgning, fremfor varmt røgede fisk.

- Undgå røgeksponering af spiselige flader. På grillen bør fisken pakkes ind i folie.

- Vær opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor