Brev:
Nye fødevarer på ferien eller ej?
12. april 2017
Alder:
5 mdr.
Nye fødevarer på ferien eller ej?
Kære Helen
Tak for dine forrige breve.
Da vi skal ud at rejse lige på det tidspunkt hvor vores datter fylder 6 måneder, er jeg lidt i tvivl om hvordan vi skal håndtere hendes mad før, under og efter ferien.
Vi skal kun være afsted i en uge, men jeg kan ikke finde ud af om det vil være en god ide at begynde at introducere kød, fisk, nye grøntsager osv. lige inden vi rejser, da hun fylder 6 måneder ugen inden, eller om der vil være rigeligt nye indtryk på ferien, til at det vil være fornuftigt at holde fast i den vante kost indtil vi kommer hjem. Jeg satser på at kunne servere det samme mad vi plejer for hende, da der er gode muligheder for indkøb og madlavning. Vi kan også have nogle fødevarer med hjemmefra.
Vi skal være på et babyvenligt charterhotel på Rhodos hele ugen, med nogle få udflugter derfra. Jeg er alligevel lidt bange for at overstimulere hende, hvis hendes mad også ændrer sig samtidig, men måske skal jeg ikke være så bekymret og bare glæde mig over alle de nye indtryk og oplevelser hun kan få på en gang. Hvad vil du råde os til? Jeg hælder umiddelbart mest til først at introducere nye fødevarer lidt efter vi er kommer hjem. Der vil hun være ca. 6 måneder og 3 uger, men hun er jo som du ved også født 3 uger før termin.
Jeg glæder mig til at læse dit svar.
Venlig hilsen
En lykkelig mor