Rejse og sol

14. januar 2016

Alder:
2 år, 2 mdr.

Rejse og sol

Kære Helen.

I sommer, var vi nærmest helt fanatiske med, at vores søn ikke fik en solstråle på kroppen og beskyttede ham meget grundigt med tøj, hat og solcreme.

Nu er han 26 måneder - og jeg ville egentlig gerne vide, hvornår børn begynder at kunne danne pigment i huden ligesom voksne. Ikke fordi jeg har tænkt mig, at lade ham være i direkte sol eller på anden måde være uansvarlig - men fordi jeg simpelthen (trods svanemærker mm.) ikke tror, det er godt at smøre alle de kemikalier ...

Annonce

... på vores børn flere gange om dagen, og også er bekymret for, om de får nok D-vitamin.

Derfor vil jeg høre dig:

Hvor gamle skal børn ca. være for at kunne tåle at være ude i solen f.eks. kl. 11 om formiddagen i shorts og T-shirt i 10-15 minutter uden at skulle være smurt ind fra top til tå?

Jeg spørger nu, fordi vi snart skal en uge til Gran Canaria - men også for at være forberedt til sommer.

Har du evt. et par råd mod propper/ondt i ørerne på flyrejsen?

1000 tak for dit svar.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

Annonce

Viden om børn:

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Regntøj

Børn der bor i Danmark har brug for regntøj, når de skal være udenfor og lege, og vejret er mildt og vådt.

Regntøjet skal være vandtæt, men uimprægneret. Det er en god idé at vælge regntøj af tekstil, nylon (polyamid) eller plasttypen polyurethan (PUR). Gå derimod uden om regntøj af PVC som er mistænkt for at være hormonforstyrrende.

Spørg evt. i forretningen og bed evt. om dokumentation fra producenten.

Regntøjet skal sidde godt uden at stramme. Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Allerførst vil jeg gerne sige dig tusind tak for dine hurtige og uddybende svar, og fordi du tog mine bekymringer alvorligt. Det var lige, hvad jeg havde brug for.

Mor til Agnethe 5 måneder