Brev:
Rejse og sol
14. januar 2016
Alder:
2 år, 2 mdr.
Rejse og sol
Kære Helen.
I sommer, var vi nærmest helt fanatiske med, at vores søn ikke fik en solstråle på kroppen og beskyttede ham meget grundigt med tøj, hat og solcreme.
Nu er han 26 måneder - og jeg ville egentlig gerne vide, hvornår børn begynder at kunne danne pigment i huden ligesom voksne. Ikke fordi jeg har tænkt mig, at lade ham være i direkte sol eller på anden måde være uansvarlig - men fordi jeg simpelthen (trods svanemærker mm.) ikke tror, det er godt at smøre alle de kemikalier på vores børn flere gange om dagen, og også er bekymret for, om de får nok D-vitamin.
Derfor vil jeg høre dig:
Hvor gamle skal børn ca. være for at kunne tåle at være ude i solen f.eks. kl. 11 om formiddagen i shorts og T-shirt i 10-15 minutter uden at skulle være smurt ind fra top til tå?
Jeg spørger nu, fordi vi snart skal en uge til Gran Canaria - men også for at være forberedt til sommer.
Har du evt. et par råd mod propper/ondt i ørerne på flyrejsen?
1000 tak for dit svar.