Bliver ked af det i autostolen

24. august 2015

Alder:
4 mdr.

Bliver ked af det i autostolen

Hej Helen

Vores datter på snart fem måneder kan ikke lide at være i autostolen. Når vi skal ud ud og køre prøver vi som regel at få hende til at falde lidt til ro og prøver også at time det med en lur, så hun måske kunne falde i søvn i bilen. Men selvom hun er faldet til ro vågner hun altid op, når vi så spænder stolen fast i bilen. Herefter kan hun måske sidde i stolen i et kvarter, og så vil hun bare ikke mere. Så bliver hun rigtig rigtig ked af det... sådan at det gør helt ondt på mig. Og så stopper vi bilen og tager hende op. Her kan jeg også godt få ro på hende, men lige så snart jeg sætter hende i stolen igen, græder hun helt vildt igen.

Og ...

Annonce

... efter flere forsøg er vi bare nødt til at køre, for vi kan jo ikke holde i vejkanten resten af dagen. Og så græder hun sig selv i søvn. Jeg synes, det er så forfærdeligt, og om et par dage er vi nødt til at skulle ud i bilen igen, og jeg frygter det samme vil ske igen.

Jeg tror måske, det er fordi, hun ikke kan lide at være fastspændt og ikke kan forstå, hvorfor hun ikke kan komme op til os, når hun græder. Det gør hende bange, tror jeg.

Men jeg ved ikke rigtig, hvad jeg kan gøre for at hun ikke skal være så bange for at sidde der. Jeg håber, du kan hjælpe mig med at forstå hende og hjælpe mig til at forbedre bilturen.

Med venlig hilsen
Helle

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Reservebedste

En reservebedste er en ældre person, der gerne vil hjælpe småbørnsfamilier med at passe børnene, når de er syge, har brug for at blive hentet tidligt eller skal passes en dag, hvor forældrene skal i byen.

I nogle kommuner kan man søge om en reservebedste, hvis man er enlig og ikke har mulighed for at trække på sit netværk, men det er også muligt at søge en reservebedste privat.

Det kan være en rigtig god idé at have en reservebedste (M/K), som kan hjælpe i...

Læs mere i Babylex

Leg

For det lille barn er leg meget vigtigt, da det er igennem leg, at barnet udforsker verden og dermed udvikler sig. Og I begyndelsen er I forældre det bedste legetøj, og jeres barn vil elske jeres mimik, lyde og berøring.

Jeres barn har stor glæde af, at I tumler, triller, hjælper barnet med at cykle med benene, danser med barnet i armene... Ligesom jeres barn har brug for at mærke jer tæt på, ligge hud-mod-hud, blive kysset, krammet, kærtegnet og sunget for.

I takt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak ... endelig én der kan give præcise råd og som ved hvad du taler om. Tusind tak.

Venlig hilsen Mette, førstegangs mor