Brev:
Bliver ked af det i autostolen
24. august 2015
Alder:
4 mdr.
Bliver ked af det i autostolen
Hej Helen
Vores datter på snart fem måneder kan ikke lide at være i autostolen. Når vi skal ud ud og køre prøver vi som regel at få hende til at falde lidt til ro og prøver også at time det med en lur, så hun måske kunne falde i søvn i bilen. Men selvom hun er faldet til ro vågner hun altid op, når vi så spænder stolen fast i bilen. Herefter kan hun måske sidde i stolen i et kvarter, og så vil hun bare ikke mere. Så bliver hun rigtig rigtig ked af det... sådan at det gør helt ondt på mig. Og så stopper vi bilen og tager hende op. Her kan jeg også godt få ro på hende, men lige så snart jeg sætter hende i stolen igen, græder hun helt vildt igen.
Og efter flere forsøg er vi bare nødt til at køre, for vi kan jo ikke holde i vejkanten resten af dagen. Og så græder hun sig selv i søvn. Jeg synes, det er så forfærdeligt, og om et par dage er vi nødt til at skulle ud i bilen igen, og jeg frygter det samme vil ske igen.
Jeg tror måske, det er fordi, hun ikke kan lide at være fastspændt og ikke kan forstå, hvorfor hun ikke kan komme op til os, når hun græder. Det gør hende bange, tror jeg.
Men jeg ved ikke rigtig, hvad jeg kan gøre for at hun ikke skal være så bange for at sidde der. Jeg håber, du kan hjælpe mig med at forstå hende og hjælpe mig til at forbedre bilturen.
Med venlig hilsen
Helle