Mange forandringer

21. juli 2015

Alder:
15 mdr.

Mange forandringer

Hej Helen :)

Vores lille Ariel er idag en glad, frisk og meget aktiv lille pige på 15 måneder. Hun spiser med stor madglæde og kan sige rigtigt mange ord - vores dagplejer kommer jævnligt med stor entusiasme og fortæller om de nye ord Ariel kan sige. Det glæder os så meget, og selvom hun stadig er et meget tyndt barn - så mangler hun bestemt ikke noget. Det er bare sådan hun er.

Nu skriver jeg af nogle helt andre grunde end før.
Lige efter hendes et års fødselsdag er der sket så mange ting I vores liv. Først stor fødselsdagsfest med overnattende gæster, så lærte hun at gå og tre dage senere flytter vi ind i vores nye hus. To dage efter flytningen starter hun i dagpleje for første gang (dog med meget stille og rolig opstart!) og nu under ferieperioden har vi fuld gang i renovering - og netop nu i skrivende stund er halve gulvet revet op.

Alle disse ting der er sket de sidste 3 måneder er store ting og det kan mærkes på Ariel i den grad. Hun er meget tryghedssøgende og det har taget hårdt på vores kræfter, da hun sover dårligere om natten og kræver meget under dagen.

Nu hvor vi så skal have lavet ...

Annonce

... hele varmesystemet og gulvet om (og rive en væg ned) i huset tænker jeg: hvornår er det ved at blive for meget for den lille? Jeg overvejer at løse det med at tage en forlænget weekend op til familien i Sverige (en rejse på ca 5 timer per vej) imens min mand går amok der hjemme. Men jeg er bare I tvivl om hvad der er bedst for en lille pige i hendes alder? At blive hjemme og leve i rodet - men se forandringerne hver dag? Eller tage afsted og komme hjem til et helt nyt hjem?

Vi gør ellers meget ud af at lade Ariel have sine faste rutiner hver dag, så hun har noget hun kan regne med. Hun står op og får morgenmad ved 8, lidt frugt og gåtur ved 9.30, frokost (brød med pålæg) ved 11 og efterfølgende middagsluren som varer ca 2 timer. Når hun står op igen er der mellemmål i form af frugt og kiks/yoghurt/grød og aftensmaden serveres ved 18 hvor hun derefter sover ved 19.30-20 efter en flaske mme. Under natten nu til dage kan hun vågne alt mellem 1-4 gange, hvor hun altid vil have en flaske mme mindst 1 gang.

Det vigtigste af alt er Ariels trivsel, og vi vil derfor høre din mening om det.

Kærligst - Ariels Mor :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Amning og medicin

Når du spiser og drikker, så går det du indtager via din blodbane over i mælken og vil således blive overført til dit barn. Derfor er det meget vigtigt at du taler med din læge, hvis du har behov for at tage medicin, når du ammer dit barn.

Der kan være mange grunde til at man får medicin, når man ammer. Der kan være behov for smertestillende, der kan være behov for antidepressiv medicin, antibiotika og mange andre ting og der findes næsten altid præparater, som kan tages selvom...

Læs mere i Babylex

Rosiner

Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.

Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.

Svampegiften findes også i økologiske...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen & Co.

Jeg har gjort det før, og det kan måske virke af for meget, at jeg nu gør det igen, men synes endnu engang, at jeg vil sende en tak til dig Helen og hvem end der ellers sidder bag hjemmesiden.

Nu med datter nr. to og efter syv ugers bekendskab med nyeste arving, finder jeg mig selv en lørdag aften helt i panik over, om vi da bare slet ikke kan finde ud af at have en baby. Og wupti på fem minutter har jeg fundet flere lign tilfælde af frustrerede mødre, der beskriver scenarier, der minder om det jeg sidder i. Med et bliver min situation helt "normal" og efterfølgende kan jeg med stor ro læse dine konstruktive svar, som jeg endnu engang finder både kompetente, letforståelige og direkte anvendliege (nu håber jeg også baby-pigen gør det;) )

Så igen stor ros herfra - det er en super hjemmeside!

Med lidt mere ro i mor-sindet sendes en stor TAK herfra.