Brev:
Mange forandringer
21. juli 2015
Alder:
15 mdr.
Mange forandringer
Hej Helen :)
Vores lille Ariel er idag en glad, frisk og meget aktiv lille pige på 15 måneder. Hun spiser med stor madglæde og kan sige rigtigt mange ord - vores dagplejer kommer jævnligt med stor entusiasme og fortæller om de nye ord Ariel kan sige. Det glæder os så meget, og selvom hun stadig er et meget tyndt barn - så mangler hun bestemt ikke noget. Det er bare sådan hun er.
Nu skriver jeg af nogle helt andre grunde end før.
Lige efter hendes et års fødselsdag er der sket så mange ting I vores liv. Først stor fødselsdagsfest med overnattende gæster, så lærte hun at gå og tre dage senere flytter vi ind i vores nye hus. To dage efter flytningen starter hun i dagpleje for første gang (dog med meget stille og rolig opstart!) og nu under ferieperioden har vi fuld gang i renovering - og netop nu i skrivende stund er halve gulvet revet op.
Alle disse ting der er sket de sidste 3 måneder er store ting og det kan mærkes på Ariel i den grad. Hun er meget tryghedssøgende og det har taget hårdt på vores kræfter, da hun sover dårligere om natten og kræver meget under dagen.
Nu hvor vi så skal have lavet hele varmesystemet og gulvet om (og rive en væg ned) i huset tænker jeg: hvornår er det ved at blive for meget for den lille? Jeg overvejer at løse det med at tage en forlænget weekend op til familien i Sverige (en rejse på ca 5 timer per vej) imens min mand går amok der hjemme. Men jeg er bare I tvivl om hvad der er bedst for en lille pige i hendes alder? At blive hjemme og leve i rodet - men se forandringerne hver dag? Eller tage afsted og komme hjem til et helt nyt hjem?
Vi gør ellers meget ud af at lade Ariel have sine faste rutiner hver dag, så hun har noget hun kan regne med. Hun står op og får morgenmad ved 8, lidt frugt og gåtur ved 9.30, frokost (brød med pålæg) ved 11 og efterfølgende middagsluren som varer ca 2 timer. Når hun står op igen er der mellemmål i form af frugt og kiks/yoghurt/grød og aftensmaden serveres ved 18 hvor hun derefter sover ved 19.30-20 efter en flaske mme. Under natten nu til dage kan hun vågne alt mellem 1-4 gange, hvor hun altid vil have en flaske mme mindst 1 gang.
Det vigtigste af alt er Ariels trivsel, og vi vil derfor høre din mening om det.
Kærligst - Ariels Mor :)