Brev:
Dilemma om ferie og kursusophold
27. maj 2015
Alder:
3 år, 6 mdr.
Dilemma om ferie og kursusophold
Kære Helen
Nu skriver jeg til dig igen. Jeg føler mig måske lidt overpylret, så jeg kunne godt tænke mig at høre din mening.
Sagen er at vi har planlagt at holde ferie de to første uger i august. Vi tager en tur til sydens sol og varme, som vi har gjort det før, og vores søn elsker det, og elsker naturligvis det nære samvær med mor og far.
Jeg har så erfaring med, at han bagefter synes det er lidt svært at komme hjem til hverdagen igen, idet det er træls at far og mor skal på arbejde, og at han skal i børnehave. Men han vænner sig jo alligevel hurtigt til det.
Mit dilemma er nu, at jeg er på mit arbejde blevet tilbudt at deltage i et spændende kursusophold fra mandag til fredag i den sidste uge i august. Det vil sige, at jeg skal køre søndag aften - 8 dage efter vores hjemkomst fra ferie (vi er hjemme lørdag aften - og jeg har tænkt mig at holde fri mandag for at give en blød landing).
Da min mand kører hjemme fra kl. 5:30 om morgenen, kan han ikke aflevere vores søn i børnehave. Mine svigerforældre som bor 5 min. gang væk, har lovet at hjælpe i den uge. Både med at vores søn kan sove et par nætter hos dem, måske blive hjemme fra børnehave hos dem, og at de afleverer ham de andre dage, hvor de så kan komme kl. 5:30 og vente hjemme hos os på at han vågner - og så har han været hjemme og blevet puttet - og sovet i samme senge ganske sikkert - som sin far. Måske med afleveringsdage i børnehaven først på ugen, og hjemmedage hos bedsterne sidst på ugen.
Tænker du at det er ok? Min (psykolog)søster siger, at det er helt fint. Min (overpylrede??) mor er bekymret - og så bliver jeg også bekymret...
Alternativet er at vi ændrer vores ferie til de to sidste uger i juli. Det vil bare koste os 6.000 kr mere, hvilket godt kan mærkes i vores økonomi, men det skal vi nok overleve... Og det vil så betyde, at der ikke kun er en uge fra feriehjemkomst til jeg skal på kursus.
Vores søn har før overnattet hos bedsterne og har trives fint med det (en enkelt nat). Denne gang bliver det længere tid, og en uge efter ferien, og hans mor er ikke hjemme i den uge, men det er til gengæld hans far, og hans bedsteforældre som han er helt trygge ved. Han er nu 3½ år :o)
De bedste hilsner
M