Rejse fra barn i en uge

14. april 2014

Alder:
7 mdr.

Rejse fra barn i en uge

Kære Helen.

Jeg er meget fortvivlet. Mig og min kæreste vil gerne på ferie en uges tid her til sommer, men uden barn. Det er ikke fordi, at vi ikke vil have vores søn som lige nu er 7½ måned med, men vi synes bare at vi godt kunne trænge til lidt alene tid. Ser du, vi havde kun været kærester i 6 måneder, da jeg blev gravid. Og en måned efter vi blev kærester fik han nyt arbejde, så det vil sige, at vi kun sås hver 3 weekend fordi han arbejde ude, og sådan var det i 1½ år. Det er først nu her i januar han er begyndt, at arbejde hjemme igen.

Når vi tager afsted vil Mikkel være omkring 10-11 måneder gammel, og kommer til at blive passet ved sin bedstemor og bedstefar, som han allerede nu tilbringer meget tid med. Han har allerede et par gange overnattet en enkelt nat ved dem selv, men vi tager også tit hele familien afsted og tilbringer en nat hos dem.

Han prøvede for første gang, at være hos bedsteforældrene en hel weekend her ...

Annonce

... for 2 uger siden. Bedstemor kom her hjem fredag formiddag og tilbragte dagen sammen med os, og tog ham så med hjem omkring 5 tiden. Vi kom så hjem til dem søndag morgen og tilbragte dagen med dem.

Det hele var gået rigtig rigtig fint. Han havde kun været ked af det en enkelt gang, og det var på vej hjem til bedstemor, der om fredagen. Der var han faldet i søvn i bilen, hvor hun var blevet nødt til at vække ham fordi de skulle ind og handle, og da de var færdige, og han skulle i sin stol igen blev han meget ked af det. Men det var den eneste gang han havde grædt hele weekenden.

Jeg ammer ham stadigvæk, men når han har været væk en enkelt nat, har det aldrig været et problem med, at give ham flaske istedet. Jeg har tænkt mig at stoppe amningen inden for rejser.

Men mit spørgsmål er jo sådan set bare, om det er meget forkert af os at rejse uden ham? Og om han kommer til at klare den uden os, sammen med bedsteforældrene ?

Knus N.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak. Jeg tænker tit på, at jeg i dine svar bliver betrygget i, at jeg ser rigtigt - jeg har et barn, som har et stort tryghedsbehov.

Det er som om at der for tiden er en trend der går på, at vi skal lave 'godnat og sov godt' på vores børn, sætte dem i skammekrog (eller tænkeboks eller hvad man kalder dem) når de ikke gør som vi vil have de skal gøre. Mon det er alle de tv udsendelser om nannys der redder verden for en familie, hvor alt er gået galt, som har tændt op under de ideer?

Hvor er det ærgeligt, at vi skal blive sådan i tvivl om, at det vores instinkt fortæller os om vores børn. Og hvor er det bare fantastisk rart, at du i dit virke hjælper, støtter og betrygger os, som har brug for at blive bekræftet og rådgivet i en retning, som vi kan være med på uden at hjertet bløder.

Tak for det!

Kærlig hilsen
Mor.