Brev:
Rejse fra barn i en uge
14. april 2014
Alder:
7 mdr.
Rejse fra barn i en uge
Kære Helen.
Jeg er meget fortvivlet. Mig og min kæreste vil gerne på ferie en uges tid her til sommer, men uden barn. Det er ikke fordi, at vi ikke vil have vores søn som lige nu er 7½ måned med, men vi synes bare at vi godt kunne trænge til lidt alene tid. Ser du, vi havde kun været kærester i 6 måneder, da jeg blev gravid. Og en måned efter vi blev kærester fik han nyt arbejde, så det vil sige, at vi kun sås hver 3 weekend fordi han arbejde ude, og sådan var det i 1½ år. Det er først nu her i januar han er begyndt, at arbejde hjemme igen.
Når vi tager afsted vil Mikkel være omkring 10-11 måneder gammel, og kommer til at blive passet ved sin bedstemor og bedstefar, som han allerede nu tilbringer meget tid med. Han har allerede et par gange overnattet en enkelt nat ved dem selv, men vi tager også tit hele familien afsted og tilbringer en nat hos dem.
Han prøvede for første gang, at være hos bedsteforældrene en hel weekend her for 2 uger siden. Bedstemor kom her hjem fredag formiddag og tilbragte dagen sammen med os, og tog ham så med hjem omkring 5 tiden. Vi kom så hjem til dem søndag morgen og tilbragte dagen med dem.
Det hele var gået rigtig rigtig fint. Han havde kun været ked af det en enkelt gang, og det var på vej hjem til bedstemor, der om fredagen. Der var han faldet i søvn i bilen, hvor hun var blevet nødt til at vække ham fordi de skulle ind og handle, og da de var færdige, og han skulle i sin stol igen blev han meget ked af det. Men det var den eneste gang han havde grædt hele weekenden.
Jeg ammer ham stadigvæk, men når han har været væk en enkelt nat, har det aldrig været et problem med, at give ham flaske istedet. Jeg har tænkt mig at stoppe amningen inden for rejser.
Men mit spørgsmål er jo sådan set bare, om det er meget forkert af os at rejse uden ham? Og om han kommer til at klare den uden os, sammen med bedsteforældrene ?
Knus N.