Brev:
Thailand med 8 måneder baby
21. februar 2014
Alder:
8 mdr.
Thailand med 8 måneder baby
Kære Helen
Vi skal på ferie til Thailand med lillesøster på 8 måneder. Jeg har lige et par praktiske spørgsmål, som jeg håber at du kan hjælpe med. Vi skal bo et pænt sted med mikroovn og el-kedel på værelset.
Hun får stadig sutteflasker. Kan jeg bruge flaskevand direkte fra flasken og så lune i mikroovn eller skal jeg koge flaskevandet først til sutteflasker?
Tilsvarende - må hun drikke flaskevand af en kop, som ikke er kogt?
Jeg medbringer min sutteflaske sterilisator til mikroovnen. Først vasker jeg jo sutteflaskerne af - kan jeg bruge vandhanevandet her? Dernæst steriliserer jeg både flasker og sutter - skal jeg bruge flaskevand til det?
Og ligeledes - hvad med tallerkner, kopper og skeer? Det kan hun vel sagtens spise af ? Jeg tager MME, havregryn, øllebrødspulver, grød, glasmad, torskerogn mv. med. Og så køber vi brød, smør, frugt (som kan skrælles) mv. dernede.
Håber du kan hjælpe med et par svar.
Kærlig hilsen
J's mor