Tilstoppet næse

17. februar 2014

Alder:
4 mdr.

Tilstoppet næse

Kære Helen,

Min søn på knap 4 måneder har siden han var ca 1 måned haft hyppige tilstoppelser i næsen.

Vi har dryppet med saltvand og kan med jævne mellemrum fiske store klumper ud. Vi kan ikke bruge den lille suge-dims da det er for tykt/klumpet til at den kan tage det.

På det sidste har det været så slemt at vi må hele dryppe/fiske seancen igennem 1-2 gange om natten, før han kan trække vejret frit nok til at blive ammet.

Vi føler at det går meget ud over hans livskvalitet, og vi har en yderligere bemymring: om en ...

Annonce

... lille uge skal vi flyve ca 5 timer med ham. Vi er bange for om trykket bliver et problem når han ikke har fri passage i næsen. Vi vil selvfølgelig være ekstra grundige med at dryppe næsen om dagen op til at vi skal afsted.

Men vi er også usikre på om alt det saltvand og al den roden i næsen kan irritere hans slimhinde i den grad at vi bare er inde i en ond cirkel.

Vi har spurgt vores læge til råds, men hun havde ikke noget bud på en løsning andet end det vi allerede gør. Har du noget bud på andet vi kan gøre?

Fine hilsner,
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Smile

Der er ikke noget bedre end at få et smil fra sit barn!

Allerede få timer efter fødslen ligger barnet og kigger på sine omgivelser og på mor og far. I et sådan øjeblik kan man godt opleve sit barn smile. Det er dejligt, men er dog endnu ikke det bevidste smil.

Først når barnet er ca 6 uger gammelt kan man opleve det mere bevidste smil, hvor det er synet af mor, far, storesøsters ansigt, som får lillebror til at smile.

Jo mere du kan smile, pludre og...

Læs mere i Babylex

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre