3 ugers ferie med baby på 6 mdr.

25. februar 2013

Alder:
3 mdr.

3 ugers ferie med baby på 6 mdr.

Hej Helen.

Jeg har nogle spørgsmål ang det at rejse med et lille barn. I det meste af maj måned, skal vi til Frankrig, og på det tidspunkt er vores søn 6 mdr gammel.

Vi kører i bil, og regner med at kører til nordfrankrig i et stræk, selvfølgelig med pauser undervejs, og tager en overnatning. Derefter kører vi videre til sydfrankrig hvor vi skal opholde os et par uger, før vi igen skal køre nogle lange stræk for at komme hjem igen.

Mit spørgsmål lyder på hvor længe vi kan kører mellem pauserne, hvad synes du er rimeligt, når han ikke er ældere end han er?

Og hvad kan man finde på af aktivering og underholdning til ham i den alder, på den lange bilrejse?

Vi skal ud og vandre en del i sydfrankrig, og har derfor ...

Annonce

... tænkt os at købe en bærestol han kan sidde i. Hvor lang tid af gangen må han sidde i sådan en ?

En anden ting er at han på det tidspunkt gerne skulle spise skemad, jeg vil rigtig gerne lave hans mad selv, men han svært ved at se hvordan det kan lade sig gøre på ferien. Vi skal sandsynligvis bo på hoteller rundt omkring. Vi har dog overvejet at tage en enkel kogeplade med man kan sætte i stikkontakten.

Er det okay, kun at give ham mad fra glas i de 3 uger, som jeg forventer at man kan købe allevegne i Frankrig, eller har du et andet forslag til hvad man kan gøre?
Jeg ammer ham ikke, men han får mme.

Har du erfaring med at man kan få en mælkevarmer, som man kan putte i 12 v stikket i bilen?

Med venlig hilsen
Matthieus mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Opkast - baby og børn

Der er forskel på at gylpe og på at kaste op. Gylp kommer stille efter et måltid, hvor opkast er mere voldsomt og i større mængder. Hvis barnet kaster op, vil det ofte også være uroligt og utilpas. Hvis barnet kun kaster op en enkelt gang, er der ikke grund til bekymring.

Opkastning hænger ofte sammen med, at barnet fejler noget andet og måske også har feber. Barnet vil ofte have ondt i maven, virke slap og træt, vil måske vægre sig mod at spise. Sammen med opkastning kommer...

Læs mere i Babylex

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder