Brev:
3 ugers ferie med baby på 6 mdr.
25. februar 2013
Alder:
3 mdr.
3 ugers ferie med baby på 6 mdr.
Hej Helen.
Jeg har nogle spørgsmål ang det at rejse med et lille barn. I det meste af maj måned, skal vi til Frankrig, og på det tidspunkt er vores søn 6 mdr gammel.
Vi kører i bil, og regner med at kører til nordfrankrig i et stræk, selvfølgelig med pauser undervejs, og tager en overnatning. Derefter kører vi videre til sydfrankrig hvor vi skal opholde os et par uger, før vi igen skal køre nogle lange stræk for at komme hjem igen.
Mit spørgsmål lyder på hvor længe vi kan kører mellem pauserne, hvad synes du er rimeligt, når han ikke er ældere end han er?
Og hvad kan man finde på af aktivering og underholdning til ham i den alder, på den lange bilrejse?
Vi skal ud og vandre en del i sydfrankrig, og har derfor tænkt os at købe en bærestol han kan sidde i. Hvor lang tid af gangen må han sidde i sådan en ?
En anden ting er at han på det tidspunkt gerne skulle spise skemad, jeg vil rigtig gerne lave hans mad selv, men han svært ved at se hvordan det kan lade sig gøre på ferien. Vi skal sandsynligvis bo på hoteller rundt omkring. Vi har dog overvejet at tage en enkel kogeplade med man kan sætte i stikkontakten.
Er det okay, kun at give ham mad fra glas i de 3 uger, som jeg forventer at man kan købe allevegne i Frankrig, eller har du et andet forslag til hvad man kan gøre?
Jeg ammer ham ikke, men han får mme.
Har du erfaring med at man kan få en mælkevarmer, som man kan putte i 12 v stikket i bilen?
Med venlig hilsen
Matthieus mor