Babyjogger

23. januar 2013

Alder:
5 mdr.

Babyjogger

Kære Helen

Jeg er efterhånden ved at trænge rigtig meget til at få min gamle krop tilbage og glæder mig til at kunne komme ud at løbe.

Efter at have undersøgt markedet er jeg blevet helt i tvivl om, hvornår jeg må komme min datter i sådan er køretøj.
Jeg har tænkt mig at investere i en af de dyre modeller med prima affjedring og derudover starte op med kun at løbe på asfalterede cykelstier og vente indtil der er plusgrader udenfor.

Som udgangspunkt har jeg læst, at hun må sidde i den fra hun ...

Annonce

... er 6 måneder, men jeg har til gengæld også læst, at hendes ryg først kan holde til bumpene fra løb, når hun er 8 måneder.

Min logik siger mig, at der ikke er den store forskel på bumpene i vognen fra 'rask gang' til løb, men tager jeg fejl?

Hvad skal jeg forholde mig til for at skåne hendes ryg mest muligt, når mor her savner sin træning:-)

Lige en bonusinfo: hun er fin stiv i ryggen og har fået grønt lys af lægen (til 5 måneders undersøgelse) til at sidde i højstol.

Hilsen den utålmodige:-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder