Rejse til Phuket

9. maj 2012

Alder:
2 mdr.

Rejse til Phuket

Hej Helen.

Endnu engang tak for en fantastisk hjælpsom og nyttig brevkasse :)

Vores næste spørgsmål i rækken til dig, går på at vi om en lille måneds til skal 14 dage til Phuket. På det tidspunkt er vores lille prinsesse 3 en halv måned. Det er vores første barn og derfor også første gang at vi kaster os ud i en rejse med en så lille størrelse. Vi er efter at have læst nogle af dine svar til andre i vores situation, egentlig ved godt mod og tænker at det hele nok skal gå :)

Alligevel har vi lidt spørgsmål vi håber du kan svare på.
E-S ammer helt normalt og får ingen erstatning eller noget?

Skal børn i den alder have nogen specielle vaccinationer for at rejse til Phuket?

Badevandet er ca. 28 ...

Annonce

... grader til den tid - må hun komme i det? Det er jo en del koldere end det hun bader i herhjemme + at der højst sandsynligt er klor i.

Hjælper det på trykudligningen i flyet hvis hun får sutten når vi letter og lander?

Skal vi have hende i skyggen hele dagen eller må hun gerne være lidt i solen, hvis hun har solhat og masser af solcreme på?

Det er jo en del varmere end hvad hun er vant til herhjemme, så jeg tænker hun vel være meget mere tørstig end hun plejer. Jeg ammer naturligvis bare det mere, men kan vi tilbyde hende lidt vand fra en sutteflaske til at supplere eller er det en dum vane at gi hende?

Er der andre forholdsregler vi skal tage?

Vi glæder os til dine visdomsord.

Hilsen E-S og mor :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Bleudslæt

Bleudslæt ses som rødme på numsen. Det kan være små røde pletter, men det kan også være store røde skjolder på huden. Der kan gå hul og komme sår, hvis det er rigtig slemt.

Bleudslæt opstår ofte, hvis barnet har haft en ble på for længe, der har været for våd af tis eller afføring. Det er syren i urin og afføring, der så ødelægge barnets hud. Børn kan også blive røde i numsen i forbindelse med diarré, hvor man måske ikke når at opdage at barnet har noget i bleen og derfor ikke...

Læs mere i Babylex

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder