Brev:
Rejse til Phuket
9. maj 2012
Alder:
2 mdr.
Rejse til Phuket
Hej Helen.
Endnu engang tak for en fantastisk hjælpsom og nyttig brevkasse :)
Vores næste spørgsmål i rækken til dig, går på at vi om en lille måneds til skal 14 dage til Phuket. På det tidspunkt er vores lille prinsesse 3 en halv måned. Det er vores første barn og derfor også første gang at vi kaster os ud i en rejse med en så lille størrelse. Vi er efter at have læst nogle af dine svar til andre i vores situation, egentlig ved godt mod og tænker at det hele nok skal gå :)
Alligevel har vi lidt spørgsmål vi håber du kan svare på.
E-S ammer helt normalt og får ingen erstatning eller noget?
Skal børn i den alder have nogen specielle vaccinationer for at rejse til Phuket?
Badevandet er ca. 28 grader til den tid - må hun komme i det? Det er jo en del koldere end det hun bader i herhjemme + at der højst sandsynligt er klor i.
Hjælper det på trykudligningen i flyet hvis hun får sutten når vi letter og lander?
Skal vi have hende i skyggen hele dagen eller må hun gerne være lidt i solen, hvis hun har solhat og masser af solcreme på?
Det er jo en del varmere end hvad hun er vant til herhjemme, så jeg tænker hun vel være meget mere tørstig end hun plejer. Jeg ammer naturligvis bare det mere, men kan vi tilbyde hende lidt vand fra en sutteflaske til at supplere eller er det en dum vane at gi hende?
Er der andre forholdsregler vi skal tage?
Vi glæder os til dine visdomsord.
Hilsen E-S og mor :)