Storbyferie med baby

22. februar 2012

Alder:
7 mdr.

Storbyferie med baby

Hej Helen.

Vi overvejer at tage på en forlænget weekend til Berlin og vil naturligvis tage vores snart 8 mdr. gamle søn med. Dette stiller et par spørgsmål, som jeg håber du kan hjælpe med at svare på.

For det første er vi i tvivl om, om vi skal tage barne- eller klapvogn med. Der er jo visse fordele ved at tage klapvognen med, idet denne fylder mindre og er nemmere at navigerer rundt i byen. Jeg forestiller mig endvidere, at det kunne være dejligt at komme på nogle turer, hvor vi ikke nødvendigvis kommer retur til hotellet når han skal sove.

Men må han sove lurer i sin klapvogn i løbet af dagen og er det retningslinjer for, hvor længe han må sidde i ...

Annonce

... denne ad gangen (som eks. med en autostol?). Han kan sidde selv og den klapvogn vi har er en større model (ikke "parably"). Skal der evt. lægges en madras i denne hvis han skal sove der? Eller skal vi simpelthen vælge at tage barnevognen med?

Derudover tænker vi at købe en bæresele og tage med, således han en gang i mellem kan "gå" lidt med rundt i stedet for at sidde. Men det er en jungle med alle de typer af seler, er der nogen du kan anbefale? Så hvidt jeg kan se, er der nogen som kan bruges fra fødslen og andre fra senere (6-8 mdr.)...

Er der andre ting vi bør være opmærksomme på, når vi skal på storbyferie med baby?

På forhånd mange tak :o)

Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre