Brev:
Storbyferie med baby
22. februar 2012
Alder:
7 mdr.
Storbyferie med baby
Hej Helen.
Vi overvejer at tage på en forlænget weekend til Berlin og vil naturligvis tage vores snart 8 mdr. gamle søn med. Dette stiller et par spørgsmål, som jeg håber du kan hjælpe med at svare på.
For det første er vi i tvivl om, om vi skal tage barne- eller klapvogn med. Der er jo visse fordele ved at tage klapvognen med, idet denne fylder mindre og er nemmere at navigerer rundt i byen. Jeg forestiller mig endvidere, at det kunne være dejligt at komme på nogle turer, hvor vi ikke nødvendigvis kommer retur til hotellet når han skal sove.
Men må han sove lurer i sin klapvogn i løbet af dagen og er det retningslinjer for, hvor længe han må sidde i denne ad gangen (som eks. med en autostol?). Han kan sidde selv og den klapvogn vi har er en større model (ikke "parably"). Skal der evt. lægges en madras i denne hvis han skal sove der? Eller skal vi simpelthen vælge at tage barnevognen med?
Derudover tænker vi at købe en bæresele og tage med, således han en gang i mellem kan "gå" lidt med rundt i stedet for at sidde. Men det er en jungle med alle de typer af seler, er der nogen du kan anbefale? Så hvidt jeg kan se, er der nogen som kan bruges fra fødslen og andre fra senere (6-8 mdr.)...
Er der andre ting vi bør være opmærksomme på, når vi skal på storbyferie med baby?
På forhånd mange tak :o)
Louise